خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان:

تدارک ۱۶۵۰۰ دقیقه ویژه برنامه در ایام محرم ۹۳ در شبکه اشراق

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۱۲۸

برنامه بعثت خون، عرشیان خاک نشسین، حسین عاشقلری، عشق سوداسی، تعزیه خوانی، برکرانه فراتن، عاشورا قافله سی، محرم اخشملاری، شب های ایرانی، ویژه برنامه حسینیه، برنامه ای تحت عنوان تاسوعای حسینی، عزاداری احمدیه، عزاداری فاطمیون، عزاداری مکتب الزهرا، ویژه برنامه زینبیه همراه با مردم عزادار و حسینی زنجان شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان، گفت: امسال برنامه ریزی لازم در جهت استفاده از امکانات و تجهیزات نوین در امر تصویر برداری و پوشش عزاداری‌ها صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، مرتضی صفری امروز با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در زنجان، گفت: مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به برنامه ریزی‌های لازم جهت حضور جدی مراسم عزاداری شهرستان‌ها در شبکه استانی خاطر نشان کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان با برگزاری جلسات متعدد خصوصا با هیات بزرگ عزاداران حسینی زنجان، برنامه ریزی لازم را برای پخش عزاداری حداقل ۲۰۰ هیئت عزاداری از سطح استان انجام داده که در ایام محرم الحرام از بخش‌های خبری و سیما و صدا پخش می‌شود.

صفری با اشاره به اهمیت عزاداری حسینی از دیدگاه رسانه‌های داخلی و خارجی و نیز مردم مومن و ولایت مدار استان اظهار داشت: امسال برنامه ریزی لازم در جهت استفاده از امکانات و تجهیزات نوین در امر تصویر برداری و پوشش عزاداری‌ها صورت خواهد گرفت.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز زنجان، در ادامه یادآور شد: برای به تصویر کشیدن این رخداد عظیم فرهنگی ۴۰۰ نفر از کارکنان صدا و سیمای مرکز زنجان بصورت مستقیم وشبانه روزی در مدت ۶ روز از ۷ تا ۱۲ محرم در آماده باش کامل بوده و در این راستا ۳واحد سیار تلویزیونی و ۱ واحد سیار رادیویی و SNG و ۴ دستگاه لینک ماکروویو پرتابل و دو خط فیبر نوری، دوربین پرنده و دیگرتجهیزات نوین حرکتی با ۱۷ دوربین جهت ارتباط با شبکه‌های سراسری وبرون مرزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در این زمینه افزود: شبکه تلویزیونی اشراق همچون سالهای گذشته قصد دارد با برنامه‌های بسیاری در ایام محرم همراه عزاداران حسینی باشد و شکوه عزاداری‌های مردم استان را به مدنظر جهانیان برساند.

صفری یادآور شد: در این حوزه پیش بینی شده است ۱۷۹ ساعت برنامه از شبکه اشراق تهیه و پخش شود.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز زنجان، با اشاره به برنامه‌های این معاونت گفت: پوشش عزاداری‌های ۸ محرم حسینیه اعظم، ۱۱ محرم دسته عزاداری زینبیه اعظم، عزاداری هیات فاطمیون، احمدیه و مکتب الزهراء، نماز ظهر عاشورا، پوشش عزاداری شیر خوارگان حسینی به صورت زنده،، ارتباط با شبکه‌های سراسری و بین المللی، به همراه ویژه برنامه شور و شعور، عزاداری شهرستان‌ها و روستا‌ها، پخش نوحه‌ها، مداحی‌ها و سخنرانی‌های سخنرانان استانی و کشوری… است.

بهگزارش ایلنا، صفری خاطر نشان شد: واحد پخش سیمای مرکز زنجان هم با تامین و پخش نماهنگ، کلیپ، مداحی، سرود مرتبط با این ایام، وله، ویژه برنامه افتاب نینوا، ویژه برنامه نوای محرم، مستند محرم در انگلیس، در مکتب امام حسین(ع)، ویژه برنامه‌های علمدار هدایت، گلبرگ ویژه محرم، پیر غلامان، زیارت وارث، میان برنامه سرود ویژه محرم و… همراه با مردم حسینی(ع) شود.

به گفته وی در حوزه صدای مرکز زنجان با تهیه و پخش ۴۰۲۰ دقیقه برنامه ازجمله: برنامه بعثت خون، عرشیان خاک نشسین، حسین عاشقلری، عشق سوداسی، تعزیه خوانی، برکرانه فراتن، عاشورا قافله سی، محرم اخشملاری، شب‌های ایرانی، ویژه برنامه حسینیه، برنامه‌ای تحت عنوان تاسوعای حسینی، عزاداری احمدیه، عزاداری فاطمیون، عزاداری مکتب الزهرا، ویژه برنامه زینبیه همراه با مردم عزادار و حسینی زنجان شود.

این مقام مسئول در استان زنجان ادامه داد: برنامه‌های تامینی رادیو زنجان در این ایام عبارتند از: تهیه و پخش برنامه‌هایی تحت عنوان «حسین عاشقلری»، برنامه «منبر»، بیانات مقام معظم رهبری، سخنرانی‌های متفرقه ویژه محرم، برنامه پیر غلامان و… گفتنی است در حوزه اطلاعات و اخبار مرکز زنجان ۱۰ گفتگوی زنده خبری، ۲ارتباط زنده با شبکه یک، ۳۰ تفسیر رادیویی و تلویزیونی، تولید و پخش ۲۷۰ خبر رادیویی و ۴۷۰ خبر تلویزیونی، تهیه اخبار و گزارش‌های ارسالی به تهران به تعداد ۹۰ خبر مکتوب، ۲۰ گزارش رادیویی و ۴۰ خبر تلویزیونی در ایام محرم تهیه و پخش شود. در مجموع ۱۶۵۰ دقیقه گزارش و خبر در حوزه اطلاعات و اخبار در این ایام تهیه و پخش خواهد شد. و ارتباط با بخش خبری ۱۴شبکه یک سیما قبل از شروع دسته‌های عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم از دیگر اقدامات این حوزه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز