خبرگزاری کار ایران

از امروز آغاز می شود ؛

انجام طرح سنجش سلامت ۲۲هزار نوآموز قزوینی

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۳۶۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از آغاز طرح سنجش سلامت ۲۲ هزار نوآموز قزوینی از امروز شنبه ۲۱ تیرماه در سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسنعلی اصغری با بیان اینکه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی فراهم شده است ،افزود: این طرح در ۱۵ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان قزوین از امروز شنبه ۲۱ تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: نوآموزان طی دو مرحله مقدماتی و تشخیصی در زمینه‌های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اوتیسم، قد، توده بدنی، دندان و معاینات عمومی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند.

اصغری با بیان اینکه این سنجش برای تمام نوآموزان اجباری بوده و مختص به  افراد خاصی نیست، ادامه داد:  نوآموزانی که در طرح سنجش سلامت بدون مشکل ارزیابی شوند، برای ثبت نام به مدارس عادی و نوآموزانی که مشکوک به مشکلاتی در هر یک از زمینه‌های یاد شده باشند جهت تکمیل پرونده سلامت به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

وی هزینه اجرای این طرح برای هر نوآموز را ۴۰۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: اجرای این طرح یک برنامه کشوری است که همه ساله با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، آموزش و پرورش استثنایی و دانشگاه علوم پزشکی و به منظور سنجش و ارزیابی سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه نوبت‌گیری سنجش به صورت الکترونیکی است، اضافه کرد: مدیران مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی موظفند هم زمان با ثبت نام نوآموزان در سامانه سنا، نسبت به نوبت‌گیری در سامانه سنجش اقدام و گزارش آن را در اختیار والدین قرار دهند.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تعداد مراجعه روزانه نوآموزان به پایگاه سنجش از ۴۰ نفر در سال‌های قبل به ۲۰ نوآموز اختصاص یافته و بر اساس دستورالعمل ابلاغی رعایت توصیه‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش با همکاری استانداری و دانشگاه علوم پزشکی پیش بینی شده است.

مدیرکل آمورش و پرورش استان قزوین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاکید ستاد ملی پیشگیری از کرونا بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزود: از خانواده‌های درخواست داریم بر اساس برنامه زمان‌بندی تعیین شده در پایگاه‌ها حضور داشته باشند تا طرح سنجش فرزندانشان با امنیت بیشتر و بدور از هر گونه تجمع  انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز