خبرگزاری کار ایران

توضیحات اداره بهزیستی کاشان درباره خبر ایلنا

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۲۵۰

روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان درباره خبر منتشرشده در ایلنا به تاریخ 15 تیرماه با عنوان« حادثه کودک آزاری در کاشان/ کودک مبتلا به اوتیسم است» توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایلنا، توضیحات بیشتر اداره بهزیستی این شهرستان با هدف روشن شدن اذهان عمومی و شرح دقیق‌تری از این حادثه ارائه می شود.

در متن این توضیحات آمده است:«  تماسی در خصوص کودک آزاری در یک خانواده از اتباع، به اورژانس اجتماعی بهزیستی کاشان گزارش می شود. کارشناسان اورژانس اجتماعی در بررسی وضعیت این خانواده، متوجه وضعیت نامطلوب یک پسر 12 ساله معلول می شوند. بررسی تخصصی کارشناسان اورژانس نشان می دهد که این پسر ۱۲ ساله مبتلا به اختلال اوتیسم* با علائم بی قراری زیاد است و خانواده این کودک به خاطر ازدیاد جمعیتی و مشکلات اقتصادی و فرهنگی از معلولیت فرزند خود آگاهی ندارند و آموزشی در خصوص نحوه برخورد و شیوه مراقبت این کودک ندیده‌اند. به همین خاطر در برخورد با علائم بیماری این کودک رفتارهای مناسبی انجام نمی دهند.

 با این وضعیت با هماهنگی دادستان شهرستان، این کودک اتیسم 12 ساله در بیمارستان کارگرنژاد بستری می شود.

در حال حاضر، این کودک در بیمارستان کارگرنژاد تحت مراقبت درمانی است و کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی در حال انجام بررسی های تخصصی هستند تا پس از ترخیص شرایط بهینه ای برای نگهداری او، فراهم شود.»

 اختلال اوتیسم طیفی از اختلالات رشدی عصبی است که عمدتا با علائم نقص در مهارت‌های اجتماعی،مهارهای کلامی و غیر کلامی،اصرار بر یکنواختی و علایق محدود،حرکت‌های تکراری و کلیشه ای،عدم همدلی و ارتباط چشمی و گستره دیگری از علائم و نشانه ها مشخص می شود.این علائم در کودکان دارای اوتیسم به شکل و شدت متفاوتی مشاهده می شود و همین امر نیز می تواند منجر به تشخیص سطح اختلال اوتیسم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز