خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت و گو با ایلنا:

هیچ کودک زیر ۸ سالی در جهرم به کرونا مبتلا نشده است /مردم هنوز خطر بیماری کرونا را درک نکرده اند

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۰۷۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم درباره انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر ابتلای یک کودک جهرمی به کرونا گفت: در حال حاضر هیچ کودک زیر ۸ سالی در جهرم به این بیماری مبتلا نشده است.

به گزارش ایلنا، محمد رحمانیان در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه مطرح شدن چنین اخباری اساسا کذب است افزود: در روزهای گذشته تنها تست کرونا یک کودک هشت ساله در شهرستان جهرم مثبت شده است که از طریق رسانه ها اعلام کردیم.

به گفته وی شهرستان جهرم به لحاظ مبتلایان کرونا رتبه دوم را در استان دارد.

رحمانیان در ادامه با بیان اینکه تنها در شهرستان هایی که میزان مبتلایان افراد افزایش می یابد اقدامات مناسبی انجام می شود ادامه داد: مشکل در بیمار یابی و شناسایی مبتلایان از مشکلات بزرگ استان دراین بخش به شمار می رود این در حالی است که اقدامات موثر برای مقابله با کرونا در نقاطی خوب انجام می شود که تست افراد مثبت می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تاکنون حدود 53 نفر مبتلا به کرونا در شهرستان جهرم شناسایی شده است ادامه داد: پیش بینی ما بر این است که این آمار امروز به 57 نفر افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روزانه 30 الی 40 نفر مشکوک در شهرستان جهرم آزمایش و تست کرونا می دهند افزود: جهت شناسایی مبتلایان یک درمانگاه را برای بیماران در سطح شهرستان آماده کرده ایم که افراد مشکوک در اسرع وقت جهت انجام آزمایش های اولیه به بیمارستان معرفی می شوند.

رحمانیان بیان کرد: معمولا آمار افراد مبتلا در شهرستان های پر تردد مانند جهرم، فسا و لار به مراتب بیشتر از نقاطی است که تردد در آنها زیاد انجام نمی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با انتقاد از بی توجهی و رعایت نکردن مردم به مسایل و نکات مربوط در رابطه با شیوع بیماری کرونا افزود: متاسفانه مردم هنوز به این باور نرسیدند که کرونا یک بیماری خطرناک و کشنده است.

رحمانیان تصریح کرد: اگرچه سن اکثر مبتلایان به کرونا کمتر از 50 سال است اما نباید فراموش کرد که این بخش به دلیل فعال بودن با حضور در جامعه در حال انتقال به دیگر افراد جامعه هستند.

این پزشک با بیان اینکه در شهرستان جهرم روزانه عملیات ضد عفونی و ...... انجام می شود بیان کرد: شهرستان هایی مانند جهرم، فسا و لار و .... که دارای دانشگاه علوم پزشکی هستند توانستند در اسرع وقت مبتلایان را شناسایی و به مراکز درمانی معرفی کنند این در حالی ست که دیگر شهرستان ها که از وجود دانشگاه علوم پزشکی محروم اند مشکلاتی در شناسایی افراد و مبتلایان دارند که این مشکل بزرگ در سیستم به شمار می رود.

رحمانیان با بیان اینکه زمانی که این بیماری در 193 کشور جهان وجود دارد نمی توان ادعا کنیم که در استان فارس وجود ندارد افزود: تعداد افراد ناقل به مراتب خیلی بیشتر از آمارهای موجود در گوشه و نقاط استان است اما به این دلیل که این افراد شناسایی نشدند در آمارها موجود نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در شهرستان هایی که تردد زیاد است بی شک تعداد افراد مبتلا و ناقل زیاد تر از دیگر نقاط است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز