خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان شهید صدوقی یزد:

گسترش کرونا در یزد پر سرعت است/ افزایش مبتلایان به کرونا در استان

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۹۰۰

رئیس بیمارستان شهید صدوقی یزد با بیان اینکه آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا رو به افزایش است، گفت: گسترش کرونا در یزد پر سرعت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حسین سلیمانی صالح آبادی با تاکید بر اینکه مردم باید خطر این بیماری را جدی بگیرند، اظهار داشت: همه نیرو‌های فعال در حوزه سلامت در بیمارستان و مراکز درمانی و بهداشتی از زمانی که شیوع ویروس خطرناک و مسری کرونا آغاز شد درگیر این موضوع هستند و شبانه روزی در بیمارستان‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه کادر درمانی با خلوص نیت، پرچمدار مبارزه با کرونا هستند و همانند جنگ در خط مقدم قرار دارند ادامه داد: بسیاری از همکاران ما در طول روزهای گذشته حتی خانواده خود را ندیدند و در بیمارستان ها و مراکز درمانی حضور دارند.

سلیمانی با بیان اینکه روزانه تعداد نسبتاً زیادی از شهروندان با علائم مشکوک به بیمارستان مراجعه می‌ کنند افزود: متاسفانه مردم بی توجه به توصیه ها در سطح شهر تردد دارند، در حالیکه باید تنها برای انجام امور بسیار ضروری از منزل خارج شده و به ‌هیچ‌ عنوان در فکر خرید پوشاک و لباس و کالاهای غیرضروری نباشند.

وی با اشاره به اینکه کرونا یک بیماری مسری است و بیماری به صورت دینامیک و جلوتر از ما پیش می‌رود، تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد ابتلا و بستری و مرگ و میر رو به افزایش است و از مردم می‌خواهیم این بیماری را جدی بگیرند، زیرا بی توجهی به این توصیه‌ها عاقبت ناراحت کننده‌ای به دنبال خواهد داشت.

رئیس بیمارستان شهید صدوقی تأکید کرد: مردم از رفت و آمد غیرضروری به شدت خودداری کنند، زیرا بیماری از یک فرد به فرد دیگر حتی بدون علامت منتقل می‌شود.

وی خواستار توجه به افراد مسن شد و گفت: مردم حتما مراقب افراد مسن و بیماران زمینه‌ای باشند چرا که این افراد بیش از دیگران مستعد ابتلا به این بیماری هستند و عواقب بیشتری برای آنان دارد.

سلیمانی افزود: از مردم خواهشمندیم رعایت حال سالمندان و افراد با بیماری زمینه‌ای را داشته باشند و ملاقات‌های خود را محدود کنند تا این بیماری ریشه کن شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان در یزد خاطرنشان ساخت: در همه کشور‌های جهان قوانین سختی جهت جلوگیری از شیوع این بیماری اعمال می‌شود، علاوه بر اینکه انتظار اعمال چنین قوانینی را از سوی مسئولان داریم از مردم هم می‌خواهیم دست به دست هم داده تا این بیماری محدود و ریشه کن شود.

رئیس بیمارستان شهید صدوقی یزد با بیان اینکه ما با بحرانی مواجه هستیم که جهت کنترل آن همکاری تمامی شهروندان لازم است، افزود: درخانه ماندن بهترین روش برای قطع زنجیره انتقال و گسترش پرسرعت این ویروس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز