خبرگزاری کار ایران

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان :

کمبود گوشت مرغ در بازار شب عید قزوین نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۸۸۲

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از عدم کمبود گوشت مرغ در بازار شب عید قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی شاپورزاده اظهار کرد: معمولا ماهانه حدود ۲میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی استان انجام می شود؛ اما با توجه به افزایش تقاضا در بازار همزمان با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و نوروز، این رقم در ماه جاری به سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه افزایش یافت.

 افزود: مرغداری ‌های استان قزوین با ظرفیت بالا مشغول به فعالیت بوده و برای ایام پایانی سال و نوروز هیچ کمبودی در زمینه گوشت مرغ در بازار استان وجود نخواهد داشت.

شاپورزاده عنوان کرد: مرغداری های تخم گذار در استان نیز با ظرفیت بالا مشغول به کار هستند و در خصوص این محصول نیز نه تنها هیچ کمبودی روبرو نیستیم بلکه علاوه بر تامین نیاز مصرف شهروندان قزوینی، ۸۰ درصد تولیدات این مرغداری ها به دیگر استان ها عرضه می شود.

وی همچنین گفت: در زمینه گوشت قرمز نیز کمبودی متوجه بازار استان قزوین در ایام پایانی سال و نوروز نخواهد بود و ۱۵ هزار راس دام پروار بندی آماده عرضه وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: در کنار واحدهای تولید محصولات پروتئینی (گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم مرغ)، شرکت پشتیبانی امور دام نیز آمادگی لازم را برای عرضه گوشت و تعادل بخشی به بازار داراست.

سالانه حدود ۳۰ هزار تن گوشت قرمز، ۵۵ تا ۶۰ هزار تن گوشت سفید و ۶۰ تا ۶۵ هزار تن تخم مرغ در استان قزوین تولید می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز