خبرگزاری کار ایران

دراستان زنجان؛

ستاد تنظیم بازار، تشکیل جلسه داد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۲۰۴

واحدهای صنفی فاقد پروانه که بیشترین تخلفات را دارند باید طبقه بندی شده و مورد آموزش قرار گیرند.

رئیس اتاق اصناف استان گفت: در نمایشگاه طرح ضیافت ماه رمضان سالجاری، ۳۹۰ تن مرغ منجمد به قیمت ۵۵۰۰ تومان، ۱۳۷ تن گوشت قرمز و ۶۵۰ تن برنج وارداتی در ۲۳۱ غرفه در سطح استان عرضه شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رحیم عصفوری، معاون برنامه ریزی استاندار زنجان، در سومین جلسه تنظیم بازار استان، عدم آشنایی کامل صاحبان صنوف به منابع درآمدی و قوانین را از مهم‌ترین عوامل افزایش تخلفات در اصناف استان دانست و گفت: واحدهای صنفی فاقد پروانه که بیشترین تخلفات را دارند باید طبقه بندی شده و مورد آموزش قرار گیرند.

حاج نایبی، رئیس اتاق اصناف استان، در سومین جلسه ستاد تنظیم بازار گزارشی از برگزاری نمایشگاه‌های طرح ضیافت و نمایشگاه پاییزه استان ارائه کرد و گفت: در نمایشگاه طرح ضیافت ماه رمضان سالجاری، ۳۹۰ تن مرغ منجمد به قیمت ۵۵۰۰ تومان، ۱۳۷ تن گوشت قرمز و ۶۵۰ تن برنج وارداتی در ۲۳۱ غرفه در سطح استان عرضه شد.

حاج نایبی با اعلام این مطلب که در ۶ ماهه نخست امسال، استان زنجان در کاهش قیمت و میزان توزیع مرغ منجمد به نسبت ۸ استان همجوار خود، رتبه نخست را کسب نموده است، افزود: هم اکنون ۵ هزار تن مرغ منجمد و ۵ هزار تن گوشت وارداتی در استان ذخیره شده است.

رئیس اتاق اصناف استان تعداد واحدهای صنفی استان را ۳۵ هزار واحد برشمرد و اظهار داشت: حدود ۱۰ درصد از کل واحدهای صنفی استان فاقد پروانه کسب هستند.

تاراسی معاون سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه از تحقق ۸۵ درصدی پیش بینی تامین محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت: در سال ۹۳ تولید حدود ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان پیش بینی شده بود که هم اکنون بیش از ۸۵ درصد آن محقق شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان ۵۰۰تن سیب و ۱۵۰۰تن پرتقال برای تامین تنظیم بازار شب عید استان پیش بینی شده است.

تقیلو رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به ارائه آمارهای بازرسی در ۶ ماهه نخست سال اشاره نمود و اظهار داشت: در ۵۲هزار و ۵۷۹ مورد بازرسی انجام شده، ۱۳۴۹ پرونده تشکیل و ۱۵۳۲ مورد تخلف به ارزش ۱۷میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال شناسایی شده است.

وی به بازرسی‌های انجام شده از نانوایان استان نیز اشاره داشت و گفت: در ۶۳۴۵ بازرسی انجام شده از نانوایان، ۶۳۸ مورد تخلف شناسایی و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده است.

تقیلو درخصوص نوسانات قیمت کالاهای مصرفی استان نیز اظهار داشت: نوسان قیمت کالا‌ها نسبت به فروردین ماه سالجاری در ۹ مورد بدون تغییر، در ۱۰ مورد کالا با کاهش قیمت و در ۲۵ فقره با افزایش قیمت مواجه بوده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز