خبرگزاری کار ایران

٢٨دیماه سامانه جامع روابط کار در هرمزگان آغاز بکار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۴۹۹

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هرمزگان از آغاز بکار سامانه جامع روابط کار از ۲۸ دیماه در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، هادی ابراهیمی اظهار کرد: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار، تمامی مراحل ثبت دادخواست و بررسی پرونده های مربوط به مسائل کارگری و کارفرمایی از طریق این سامانه انجام می شود.

وی افزود: کمک به شفافیت در آراء، کاهش زمان دادرسی و افزایش در وقت و صحت آراء و کاهش قراردادهای سفید امضاء و سایر مشکلاتی که در رابطه با مسابل کارگری و کارفرمایی وجود دارد، با راه اندازی این سامانه رفع می شود.

مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی مدت زمان رسیدگی به پرونده های کارگری در استان را بین ۹ تا ۱۰ روز ذکر و اضافه کرد: از طریق این سامانه این مدت زمان کاهش می یابد.

ابراهیمی تصریح کرد: تمام کارگران و کارفرمایان جهت بهره مندی از این سامانه ابتدا باید به دفاتر پیشخوان دولت جهت ثبت نام و دریافت کد کاربری اقدام کنند و پس از آن تمامی مراحل مربوط به از طریق سامانه جامع روابط کار انجام می شود.

 وی اظهار کرد: سامانه جامع روابط کار در حوزه های مختلف همچون بازرسی کار، تشکل های کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خدمت‌های خود را به جامعه کارگری و کارفرمایی می دهد و ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی،کاهش کاغذ بازی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری گارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما،جلوگیری از تخلف‌های کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی، دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان از اهداف راه اندازی این سامانه است.

در راستای اجرای بند «ب ماده ۶۷  قانون برنامه ششم توسعه» مبنی بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی بر الکترونیکی کردن فرایندها و برای کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعامل‌پذیری بین دولت و آحاد جامعه، معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید و در راستای مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار از طریق الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه روابط کار در محدوده مشمولان قانون کار، اقدام به ایجاد سامانه جامعه روابط کار کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز