خبرگزاری کار ایران

فرماندار بردسکن:

روستاها در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه نقش تاثیر گذاری را دارند

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۰۱۹

فرماندار بردسکن به اتفاق معاون امور عمرانی فرمانداری ، بخشدار شهرآباد و تعدادی از مدیران ادارات با شوراهای اسلامی و مردم روستاهای سلطان آباد و علی آبادک از توابع بخش شهرآباد دیدار چهره به چهره برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی شاکری با بیان اینکه روستاها محور تولید و اشتغال هستند گفت:  خوشبختانه دولت طی دوسال اخیر اقدامات خوبی در حوزه  گازرسانی، آسفالت معابر، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و ساخت مسکن مقاوم در روستاها  انجام داده است و امروز خوشحال هستیم که 100 درصد روستاهای بخش شهرآباد از نعمت گاز برخوردار است و تنها روستای این بخش که از نعمت آب شرب برخوردار نیست تا دهه مبارک فجر امسال پروژه آبرسانی آن تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی از اجرای بیش از 150 هزار متر مربع آسفالت معابر روستای  طی یکسال گذشته با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان  خبرداد و گفت: 100 هزار متر مربع آن فقط در روستاهای بخش شهرآباد اجرا شده است.

وی همچنین گفت: آسفالت جاده روستای سلطان آباد از توابع بخش شهرآباد نیز در دست پیگیری است که با اجرایی شدن این پروژه بخش شهرآباد در 3 شاخص آب ، گاز و جاده 100 درصد برخوردار می شود.

شاکری به اجرای پروژه گازرسانی به 11 روستای منطقه کوهپایه با اعتبار 25 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این روستاها نیز در هفته دولت سال آینده از نعمت گاز بهره مند می شوند و درحال حاضر پیمانکار در حال اجرای این پروژه است.

فرماندار بردسکن  از کمک 35 میلیارد تومانی دولت در قالب تسهیلات و کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان ناشی از سیل در ساخت مسکن مقاوم خبرداد و گفت:از مجموعه 545 واحد تخریبی خسارت دیده  تاکنون 150 واحد آن تکمیل و خانواده ها در آنها سکونت دارند.

وی بیان کرد:  در مجموع  ساخت مسکن های خسارت دیدگان از یک پیشرفت 70 درصدی برخوردار است و تاپایان امسال تمامی این واحدها تکمیل  و تحویل متقاضیان می شود.

وی به پرداخت  تسهیلات اشتغال زایی توسط بنیاد برکت و پست بانک خراسان رضوی به عنوان یکی از معین های اقتصادی در بخش شهرآباد اشاره کرد و گفت:با توجه به وضعیت منابع آبی  احداث گلخانه  در روستاها برای جوانان فاقد کار می تواند در رونق تولید و اشتغال تاثیر گذار باشد. 

سید علی موسوی بخشدار شهرآباد نیز در ابتدای این دیدارها گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در سطح روستاهای سلطان آباد و علی آبادک را  ارائه داد. 

وی گفت: آسفالت ۸۰ درصد معابر در روستای علی آباد صورت گرفته است.

موسوی افزود: با مشارکت مردم روستای علی آبادک ۱۰ هزار متر مربع جدول گذاری این روستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه سیاست های بنیاد شهید برای بازسازی و ترمیم گلزار شهدا تغییر پیدا کرده است، افزود: در این راستا با مشارکت های مردمی و خیرین اقداماتی را در بحث ترمیم و بازسازی گلزار شهدای روستای علی ابادک انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز