خبرگزاری کار ایران

زاهدی مطرح کرد؛

اداره پست نیشابور جوابگوی حجم مراجعات نیست

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۹۷۰

رئیس اداره پست شهرستان نیشابور گفت:برای تفکیک نامه‌های وارده و خارجه نیاز به فضای جداگانه داریم و فضای فعلی اداره پست نیشابور جوابگوی حجم مراجعات نیست و ادارات پست قدمگاه و درود نیز نیازمند بازسازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمد زاهدی با بیان اینکه ٣ پیمانکار خطوط مبادله در سطح شهرستان هستند، بیان کرد: در حال حاضر ٢۵ نوع خدمت در باجه ها صورت می‌گیرد، در سطح شهر ۴٩ دفتر پیشخوان و در بخش روستایی ٣۵ دفتر آی سی تی فعالیت دارند. 

وی با اشاره به اینکه خدمات باجه ای به سمت کالا و خدمات سوق داده شده و ۶٠ درصد خریدها، خریدهای مجازی می باشند. در ادامه افزود: رسید پستی به علت گرانی کاغذ حذف گردید و اکنون سیستم پیامکی جایگزین خوبی برای رسید پستی گردید همچنین قبلا مرسولات بهادار بود اما اکنون به راحتی با کارت اخذ می‌شود. 

وی با اشاره بر اینکه اداره پست به علت خدماتی بودن یک شرکت زیانده است، اعلام کرد: از مشکلات اداره پست نیاز به پنجره دوجداره، توسعه دفتر پست فرهنگیان و اینکه دفاتر درود و قدمگاه بازسازی شود اما متأسفانه بودجه ای اختصاص نیافته است. 

زاهدی در خصوص ثبت نام کارت ملی هوشمند خاطرنشان کرد: از آغاز این طرح در سال ٩۴ تا کنون ١۵۴ هزار و ١٧٢ فقره کارت ملی در اداره پست ثبت نام شده و تا به حال ١٢٠ هزار و ٩۵٣ فقره کارت ملی توزیع گردید و حدود یک هزار و ١٨٢ فقره هنوز در بادجه معطل و نگهداری می‌شود باید گفت این آمار در سال جاری هفت هزار و ٧٠٩ کارت ملی ثبت که ٣هزار و ٣۴٣ تحویل داده شد و بیش از هزار کارت در اداره پست معطل و نگهداری می‌شود. 

وی یادآور شد: امسال به مدت دو هفته ١۵ هزار کارت سوخت المثنی در شبکه توزیع شده است و ١٠ هزار کارت سوخت در حال ارسال به شهرستان می باشد. 

رئیس اداره پست شهرستان نیشابور با اشاره به پست مرسولات گفت: سال گذشته ٢۵٠ هزار مرسوله صادر شده و از ابتدای امسال ٢٣٠ هزار و ٢۶۶ مرسوله صادر گردیده که به نسبت سال گذشته دارای ١۵ درصد رشد منفی و همچنین مرسولات وارده نسبت به سال گذشته ۵١ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیشابور ١٧ فروشگاه اینترنتی دارد که محصولات بومی شهرستان اعم از خشکبار، آلو، فیروزه و... از طریق شبکه پستی ارسال می‌ گردد. 

زاهدی با اشاره بر اینکه توزیع شناسنامه با خدمات پستی ارائه می‌شود، افزود: از ابتدای امسال چهار هزار و ٧٧٣ شناسنامه صادر شده که حدود ٢ماه است از این تعداد یک هزار و ١٩ شناسنامه نوزادی صادر گردیده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی طرح از کارخانه تا خانه توسط اداره پست اعلام داشت: با ثبت نام در سایت کویر تایر متقاضیان با ارائه کارت ملی می توانند  لاستیک را نسبت به بازار ارزان تر با هزینه پستی بسیار کم تهیه کنند. 

وی افزود: برای تفکیک نامه‌های وارده و خارجه نیاز به فضای جداگانه داریم و فضای فعلی اداره پست نیشابور جوابگوی حجم مراجعات نیست و ادارات پست قدمگاه و درود نیز نیازمند بازسازی است.

وی اظهار داشت: اداره پست نیشابور پس از مشهد بیشترین میزان ترافیک پستی و درآمد را در استان دارد و ضریب تعادل بین درآمد و هزینه این اداره ۹۸ درصد است و در این حوزه در استان رتبه اول را دارا می باشد.

زاهدی در خصوص راه اندازی طرح جی نف در نیشابور نیز گفت: این طرح با همکاری اداره پست و شهرداری در حال انجام است، این طرح حدود ٩٠ درصد پیشرفت داشته است با توجه به اینکه مبلغی بالغ بر ١میلیارد تومان هزینه دربردارد شورای شهر و شهرداری موافقت خود را اعلام کرده اما در بحث هزینه مشکل دارند و تا کنون ٢میلیون تومان برای بهنگام سازی هزینه شده است. 

وی بیان کرد: از سال گذشته تا کنون از چهار تمبر اختصاصی برای دهه فجر، شهدای آتش‌نشان، خیام و عطار در نیشابور رونمایی شد. تا کنون ٢هزار و ٢٠٠ تمبر چاپ شده و از ۶٠٠ برگ تمبر رونمایی شده است و امیدواریم بتوانیم برای هنرمندان شهرمان از این طرح استفاده نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز