خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران:

مداخله در امور صنفی موجب اختلال در بازار و ایجاد نارضایتی در اصناف می شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۸۲۳

رئیس اتاق اصناف ایران گفت : مداخله در امور صنفی علاوه بر ایجاد نارضایتی در بدنه اصناف، در نظام طبیعی بازار نیز اختلال ایجاد می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در دیدار روسا و نمایندگان اتحادیه عکاسان سراسر کشور از مداخله و ورود بخش های دولتی و برخی نهادها در کسب و کارصنوف انتقاد کرد و گفت: مداخله در امور صنفی علاوه بر ایجاد نارضایتی در بدنه اصناف، در نظام طبیعی بازار نیز اختلال ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه و تلاش دولت در راستای واگذاری امور غیرحاکمیتی به بخش خصوصی است تصریح کرد: نمی شود عمل برخی دستگاهها و نهادها برخلاف نظر دولت در توسعه مداخله در بخش غیر دولتی و ایجاد نارضایتی باشد.

فاضلی در ادامه مجموعه ی اصناف را نجیب ترین و متعهدترین مجموعه اقتصادی کشور عنوان کرد و با اشاره به این مطلب که اصناف پیشانی بخش خصوصی هستند، اظهار داشت: باید نگاه به اصناف تغییر کند و تمام اجزای حاکمیت کمک کنند تا این قشر عظیم بر مدار اصلی خود قرار گرفته و نقش آفرینی کند.

وی به عنوان نمونه به چالش اتحادیه عکاسان با دفاتر پیشخوان دولت و اداره پست در موضوع عکاسی از افراد برای صدور کارت ملی، اشاره کرد و گفت: انتظار این است که دولت به عنوان مجری و مسئول صیانت از حقوق شهروندان، از حقوق صنفی و حق کسب و کار اصناف حمایت کند.

وی از مسولان اتحادیه عکاسان خواست تا با طمانینه و سعه صدر راه حل مشکلات را پیگیری کنند.

فاضلی گفت: دفاتر مذکور می توانند از افراد صنفی برای گرفتن عکس استفاده کنند همانطور که در همه جای دنیا رسم بر این است که سازمانها منجمله اداره پلیس برای گرفتن عکس از نماینده سندیکای عکاسان بهره می گیرند.

علی عوض پور دبیر کل اتاق اصناف ایران نیز با ارائه گزارشی از پیگیری های اتاق اصناف ایران و اتحادیه عکاسان برای رفع  مشکلات مطروحه افزود: از سال گذشته در جلسات مکرر با اداره ثبت احوال و وزارت کشور بر اجرای قانون نظام صنفی تاکید شد اما متاسفانه علی رغم جلسات متعدد نتیجه مطلوب حاصل نشد و هم اکنون دفاتر پیشخوان دولت کماکان راسا و بدون بهره گیری از افراد متخصص، اقدام به گرفتن عکس برای صدور کارت های ملی هوشمند می کنند.

 

*عکس کارت ملی هوشمند توسط افراد متخصص گرفته شود

در این نشست علی امانت قائم مقام مرکز اصناف و بازرگانان با اشاره به اینکه کارت ملی معتبرترین کارت شناسایی افراد است که دارای ضریب امنیتی بالایی است، تاکید کرد: به نظر می رسد که باید به دنبال آن باشیم که در دفاتر پیشخوان دولت، عکس ها توسط افرادمتخصص گرفته شود.

وی مذاکرات و رایزنی های صورت گرفته با وزارت کشور و ثبت احوال را برای بهره گیری از عکاسان اتحادیه و افراد متخصص مورد اشاره قرار داد و گفت: به رغم آنکه تلاش های بسیاری انجام شد اما تا کنون اقدامات به نتیجه نرسیده است.

 

*دخالت ارگان دولتی در حریم شخصی اصناف

در ادامه این نشست برخی از روسا و نمایندگان اتحادیه عکاسان کشور از وضعیت موجود اظهار نارضایتی کردند و خواستار رفع این معضل شدند.

اکبر صالحی از اعضای اتحادیه عکاسان با انتقاد از دخالت ارگان های دولتی در حریم شخصی اصناف به این نکته اشاره کرد که عکس هایی که در ارگان های دولتی همچون دفاتر پیشخوان دولت انداخته می شود، توسط افراد غیرمتخصص گرفته می شود و صرفا به آنها یادآور شدند که با فشار دادن یک دکمه از مردم عکس بیاندازند در حالی که عکاس برای گرفتن یک عکس نیازمند فضا و متراژ کافی است تا برای عکاسی قدرت مانور داشته باشد.

باستانی رئیس اتحادیه عکاسان تهران نیز تصریح کرد: اگر قرار باشد که دفاتر پیشخوان دولت و اداره پست شروع به عکس گرفتن کنند، پس دیگر عکاسان باید بساط خود را جمع کنند.

وی گفت: متاسفانه در مدت زمانی که پیگیر این مسئله بودیم، جواب قاطعی از مسئولان دریافت نکردیم.

 

*شکایت و نارضایتی مردم از عکس های روی کارت هوشمند ملی

قدرت اله جوکار رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شیراز نیز با بیان این نکته که استانداردهای عکاسی در دفاتر پیشخوان دولت و اداره پست رعایت نمی شود، به شکایت و نارضایتی شدید مردم از عکس های گرفته شده در دفاتر پیشخوان دولت اشاره کرد و افزود: یک سوله درست کردند و از مردم در آن سوله عکس برداری می کنند در حالی که عکاسی استانداردهای خاص خود را دارد.

*ثبت احوال روزانه ۱۵۰۰ عکس می گیرد و عکاسان روزانه دو عکس

در ادامه نماینده اتحادیه عکاسان ماهشهر نیز گفت: از ۷۰ میلیون جمعیت کشور ۵۰ میلیون موظف هستند که برای صدور کارت ملی هوشمند عکس بگیرند که هم اینک ۲۰ میلیون نفر این عکس ها را گرفته اند.

وی ضمن بیان اینکه عکاسان در شهرستان های کوچک روزانه ۲ عکس می گیرند اما ثبت احوال روزی ۱۵۰۰ عکس می گیرد، اظهار داشت: ما می توانیم برای احقاق حق خود وکیل بگیریم چون در این مدت ظلم بسیاری به ما شده است.

*ثبت احوال قدرت خود را به رخ عکاسان می کشد

در ادامه نماینده اتحادیه عکاسان تنکابن نیز تصریح کرد: بحث ما صرفا منافع مادی نیست بلکه در این ماجرا اداره ثبت احوال، پست و آموزش پرورش هر کدام در امور عکاسان دخالت می کنند.

نایب رئیس اتحادیه عکاسان قم نیز هشدار داد: در صورت آنکه دفاتر پیشخوان دولت به ادامه امور اقتصادی خود مبادرت کنند، شک نکنید که عکاسان نابود می شوند پس بهتر است که کار عکاسی را به ما تحویل بدهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز