خبرگزاری کار ایران

ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و تغذیه رایگان به 3200 دانش آموز مناطق محروم در تایباد

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۸۱۸

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) در دهستان کرات تایباد گفت: تاکنون این مجموعه با کمک خیرین انواع خدمات فرهنگی، آموزشی و تغذیه رایگان را در 10 روستای محروم بین 3200 دانش آموز توزیع کرده‌ است.

یاسر زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: این بسته‌ها شامل 72 هزار و 495 بسته تغذیه رایگان، 4700 پک تحصیلی و خدماتی مانند طرح‌های غربالگری، جلسات توانمندی معلمان، برگزاری جشن‌ها، مسابقات ورزشی، تامین میز و نیمکت، رایانه، دستگاه کپی و...بوده که در مدارس مناطق هدف توزیع شده است. 

وی افزود: امروز در نخستین روز بازگشایی مدارس بسته‌های لوازم‌التحریر بین ۳۷۰ دانش‌آموز پسر و دختر مقطع ابتدایی در روستای دربند دهستان کرات توزیع شد.

زنگنه ادامه داد: تاکنون بازسازی و مرمت 33 مدرسه در دهستان کرات توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) انجام شده و احداث ۲ واحد آموزشی درحال ساخت است که به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد.

لازم به ذکر است، این قرارگاه به‌منظور کار و پیشرفت و آبادانی در دهستان کرات از توابع بخش مرکزی شهرستان تایباد در حوزه‌های اجتماعی، بهداشت و سلامت، اشتغال، تعلیم و تربیت و زیر ساخت‌های عمرانی ورود پیدا کرده است. دهستان کرات متشکل از ۱۰ روستا با ۱۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

مدیر دبیرستان دوره دوم دخترانه کوثر در حاشیه آیین نواختن زنگ مقاومت و مهر حسینی در این آموزشگاه به خبرنگار ایلنا گفت: این واحد آموزشی از سال 1373 احداث شده و اکنون بیش از 400 دانش آموز در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در آن تحصیل می‌کنند. 

مریم ابدالی تکلو تصریح کرد: دانش‌آموزان در سه رشته علوم ریاضی، تجربی و انسانی مشغول تحصیل هستند همچنین 45 نیروی کادر دفتری و آموزشی در این آموزشگاه فعالیت دارند. 

وی مطرح کرد: بیش از 20 دانش‌آموز از این واحد آموزشی در رشته‌های مختلف آزمون سراسری 98 قبول شدند و تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه خواهند داد. 

گفتنی است زنگ مقاومت و مهر حسینی امروز با حضور ائمه جمعه تشیع و تسنن، اعضای شورای اداری و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان تایباد همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دوره دوم کوثر شهر تایباد نواخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز