خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر بجنورد :

برای انتخاب شهردار اگر سفارشی هم صورت بگیرد ، عیبی ندارد /شهرداری پاسخگوی تاخیر در پروژه هماگ باشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۲۸۷

عضو شورای شهر بجنورد گفت: ریاست شورای شهر بجنورد باید با هدف شفاف سازی تاریخ دقیق بازنشستگی شهردار این شهرستان را بیان کند.

به گزارش ایلنا، سید محسن موسوی در جلسه عصر دوشنبه این شورا، اظهار داشت: ریاست شورای شهر بجنورد باید با هدف شفاف سازی تاریخ دقیق بازنشستگی شهردار را بیان کند.
 
وی با بیان اینکه نباید حتی یک روز شهر بجنورد بدون مدیریت شهری باشد، افزود: با اعلام تاریخ دقیق بازنشستگی شهردار بجنورد، مجموعه شورا و مردم از این امر مطلع شده و شفاف‌سازی صورت می‌گیرد و طبیعتا شورای اسلامی بر اساس این رویه از فرصت‌سوزی و رکود در شهرداری جلوگیری می‌کند.
 
رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به فرآیند انتخاب شهردار آینده شهر بجنورد تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر باید پیشنهاداتی مبنی بر معرفی کاندیداهای شهرداری به صورت فراخوان درونی داشته باشند چراکه این فرآیند هم منطقی‌تر است و هم در جمع‌بندی نهایی به نتایج مشترک خواهیم رسید تا شهرداری مقتدر و در تراز مرکز استان داشته باشیم.
 
موسوی با بیان اینکه نباید چیزی از مردم پنهان بماند، خاطرنشان کرد: در حرکت اول تنها یک کاندیدا برای انتخاب شهردار داشتیم لذا بدون بررسی، شهردار فعلی بجنورد انتخاب شد اما در مرحله دوم باید شهردار برنامه داشته باشد تا شبهه‌هایی مبنی بر سفارش، هدایت و یا حرکت جریان سیاسی بر انتخاب شهردار وجود نداشته باشد.
 
علیرضا باغچقی نیز در این جلسه با تاکید بر تبیین آیین‌نامه عرفی و داخلی شورای اسلامی شهر بجنورد مبنی بر انتخاب شهردار اظهار داشت: شورای اسلامی شهر بجنورد ابتدا می بایست برای خود آیین نامه عرفی‌اخلاقی و داخلی تدوین کند تا به جمع‌بندی در خصوص فرایند انتخاب شهردار برسد سپس به مرحله بررسی گزینه های مطرح شده وارد شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: اگر آیین نامه‌ای در خصوص انتخاب شهردار مطرح نباشد قطعاً کارمان سخت خواهد شد لذا باید به یک چهارچوب قبل از تعیین تکلیف گزینه‌ها مقید باشیم.
 
ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن اشاره به فرصت دو ساله شهردار آینده بجنورد برای فعالیت اظهار داشت: اینکه شخصی تنها به ارائه رزومه به شورای اسلامی شهر جهت تصدی کرسی شهرداری بجنورد بسنده کند کافی نیست لذا باید از وضعیت موجود شهرداری مطلع باشد تا در این خصوص برنامه مدون 2 ساله ارائه کند.
 
جباری با بیان اینکه باید برای انتخاب شهردار شاخص‌هایی را تعریف کنیم افزود: از اواخر مردادماه تا پایان فعالیت شهردار آینده تقریباً 2 سال فرصت باقی می ماند و شهردار آینده نباید وعده 4 ساله به شورای اسلامی شهر و مردم بدهد لذا نباید برای انتخاب گزینه شهردار آینده بجنورد عجله کرد.
 
مصطفی دلیریان نیز در ادامه با اشاره به عدم اجرای تعهدات از سوی سرمایه‌گذار هماگ در شهر بجنورد بیان داشت: بنده مخالف سرمایه‌گذاری در شهر بجنورد و خراسان شمالی نیستم اما چرا نباید از ظرفیت و پتانسیل سرمایه‌گذاران بومی استفاده کرد؟
 
نایب رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر بجنورد با بیان اینکه بسیاری از سرمایه گذاران خراسان‌شمالی در سایر استان‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با برگزاری جلسه‌ای از سوی نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با سرمایه‌گذاران بومی این فرصت در اختیار سرمایه‌گذاران استان قرار بگیرد تا آن‌ها هم بتوانند در شهر خودشان سرمایه‌گذاری کنند و سود ببرند‌.
 
رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در پایان با بیان اینکه شورای اسلامی شهر بجنورد به سرمایه‌گذار کاری ندارد اظهار داشت: باید این مطالبه را از شهردار مرکز استان داشته باشیم که چرا پروژه هماگ  به تاخیر افتاده و شهردار باید پاسخگوی این تأخیر در روند اجرا باشد.
 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز