خبرگزاری کار ایران

فاضلیان خبر داد:

کسب رتبه چهارم تکریم ارباب رجوع در بین دادگستری‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۰۲۴

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: توانسته‌ایم فضایی امن را برای کارکنان دادگستری و ارباب رجوع فراهم کنیم که کسب رتبه چهارم تکریم ارباب رجوع در بین دادگستری‌های کشور موید همین روند است.

به گزارش ایلنا، احمد فاضلیان در نشست شورای قضایی استان البرز که در محل دادگستری و با محوریت بررسی عملکرد معاونت‌های دادگستری و دستگاه‌های تابعه برگزار شد، گفت: بر اساس برآوردهای آماری دستگاه‌های عضو شورای قضایی استان البرز اعم از بازرسی، ثبت اسناد و املاک، زندان‌ها و اقدامات تامینی، تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح استان جزو شاخص‌ترین دستگاه‌ها در ارائه خدمات به مردم هستند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با تبیین اقدامات انجام شده در حوزه قضایی توضیح داد: در بخش قضایی روند رو به توسعه و پیشرفت را با وجود موانع ادامه دادیم و در شرایطی که کشور از نظر منابع مالی در مضیقه قرار دارد توسعه زیرساختی و افزایش تعداد نیروهای انسانی با قوت ادامه یافته است.

وی متذکر شد: منکر این نیستیم که کارهای بر زمین مانده وجود دارد ولی توانستیم با تمرکز بر نقاط ضعف و آسیب‌پذیر، بیشتر کمبودهای تاریخی استان را برطرف کنیم؛ اکنون علاوه بر توسعه زیرساختی، در بخش قضایی نظارت‌ها دقیق‌تر شده است و با پذیرش هزینه‌های افزایش این نظارت‌ها و برخوردهای احتمالی، توانسته‌ایم فضایی امن را برای کارکنان دادگستری و ارباب رجوع فراهم کنیم که کسب رتبه چهارم تکریم ارباب رجوع در بین دادگستری‌های کشور موید همین روند است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به مصادیق اقدامات انجام شده گفت: ارتقای سطح علمی قضات و کارکنان اداری جزو برنامه‌های اولویت‌دار معاونت منابع انسانی دادگستری استان بوده است و به دلیل تمرکز ویژه بر آموزش، دادگستری استان البرز در پایان سال 1397  بین دستگاه‌های مختلف رتبه برتر آموزش کارکنان را کسب کرد؛ همچنین تمرکز ویژه‌ای بر شفاف‌سازی و شایسته‌سالاری داشته‌ایم و در انتصابات و ارتقاهای شغلی، ضابطه‌مندی به عنوان یک اصل عملی در دستور کار قرار دارد.

وی اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را برجسته دانست و بیان کرد: با وجود تغییر مدیریتی در این معاونت، روند قبلی در حال انجام است و در بیشتر برنامه‌های پیشگیرانه جزو دادگستری‌های برتر کشوری هستیم.

فاضلیان متذکر شد: در حوزه فرهنگی دست به کار بزرگی زدیم و توانستیم در یک رقابت سنگین و با وجود اینکه برخی از استان‌های کشور امکانات و منابع ویژه‌ای برای کسب رتبه برتر تعالی فرهنگی قوه قضائیه اختصاص داده بودند برای بار دوم رتبه نخست کشوری را کسب کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های معاونت‌های برنامه‌ریزی، آمار و فناوری اطلاعات، بازرسی و نظارت و مالی و عمرانی به بیشتر اهداف ابلاغی و ترسیم شده دست یافته ایم؛ همچنین در حوزه معاونت‌های قضایی و تخصصی اقدامات مهمی انجام شده و برای اولین بار در کشور مسئولیت‌های تخصصی بین این معاونت‌ها تقسیم شده و شرح وظایف مشخص است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان تصریح کرد: امروز با اقداماتی که انجام شده به سمت ساختاری مقتدر و قانونمند رفته‌ایم و شرایط قابل مقایسه با گذشته نیست؛ با اینکه آخرین استان تشکیل شده در کشور بودیم ولی در بسیاری از حوزه‌ها با عنایات الهی و تلاش همکاران از استان‌های برخوردار سبقت گرفته‌ایم که این دستاورد مهم جز با اراده بالای کارکنان و تلاش مضاعف همکاران ممکن نبود.

فاضلیان اهداف دادگستری در ماه‌های آتی را کاهش اطاله دادرسی، کاهش تعداد پرونده‌های مانده شعب و ساماندهی بخش قضایی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: دادگستری و دستگاه‌های تابعه آن در استان به دلیل معذوریت‌هایی که دارند نمی‌توانند بخش زیادی از خدمات و اقدامات خود را به اطلاع مردم برسانند؛ هفته قوه قضائیه با توجه به رویکرد جدید رئیس قوه قضائیه فرصتی برای تبیین خدمات انجام شده به مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز