خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری‌استان البرز مطرح کرد:

لزوم پیگیری حل مشکلات اصناف استان البرز/ شهرداری و شورای شهر به وظایف خود عمل نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۵۶۰

رئیس‌کل دادگستری‌استان البرز با اشاره به اینکه اصناف دو دغدغه مهم مالیات و عوارض را دارند که باید برای حل آن چاره اندیشی کرد، افزود: از اصناف این انتظار وجود دارد که حقوق عامه مردم را رعایت کنند.

به گزارش ایلنا، احمد فاضلیان در نشستی که با هدف بررسی اصناف استان البرز برگزار شد، اصناف را از تاثیرگذارترین اقشار جامعه دانست و گفت: این قشر جایگاه رفیع و تاثیرگذاری در حوزه‌های مختلف اعم از پیشگیری، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، فرهنگ‌سازی ترویج کار و حمایت از تولید ایرانی دارد و مسئولان باید از اصناف حمایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه اصناف دو دغدغه مهم مالیات و عوارض را دارند که باید برای حل آن چاره اندیشی کرد متذکر شد: از اصناف این انتظار وجود دارد که حقوق عامه مردم را رعایت کنند و با توجه به نقش مهم اصناف در زندگی و معیشت مردم، در این زمینه اغماض و مماشاتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر برخورد با اخذ عوارض غیرقانونی بیان کرد: برای حل دغدغه اصناف در حوزه عوارض، هیاتی تعیین می‌شود تا کسانی که با شهرداری اختلاف نظر دارند اختلافاتشان در این هیات مورد بررسی قرار گیرد.

عالی ترین مقام قضایی استان البرز  اضافه کرد: در حوزه مالیاتی نیز باید سازوکارهایی تعبیه شود تا اجحافی به کسبه و اصناف نشود؛ با توجه به اینکه اصناف به نحوه محاسبه مالیات ابهام دارند ضرورت دارد در راستای تبیین و رفع ابهامات و در صورت لزوم برطرف کردن ایرادات اقدام لازم انجام شود.

یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست ساماندهی دستفروشان بود که فاضلیان درباره آن گفت: ساماندهی دستفروشان در کرج به صورت جدی پیگیری می‌کنیم ولی متاسفانه شهرداری و شورای شهر به وظایف خود عمل نمی‌کنند؛ یکی از گرفتاری‌های کرج، در حوزه مشکلات شهری است که فعلا در مورد آن سکوت کرده‌ایم ولی اگر مشاهده کنیم که وضعیت فعلی ادامه خواهد یافت و منافع مردم به خطر خواهد افتاد  ورود پیدا کرده و سکوت خود را خواهیم شکست.

وی متذکر شد: وظیفه شهرداری و شورای شهر خدمتگزاری و کمک به توسعه استان است و امیدواریم اعضای شورای شهر و شهرداری در قبال مشکلات مردم مسئولانه برخورد کنند.

کمک اصناف به ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان کرج

رئیس کل دادگستری استان البرز در مورد جمع‌آوری دستفروشان بازار بزرگ المهدی نیز گفت: دادستانی در این موضوع ورود پیدا خواهد کرد ولی این وظیفه شهرداری است که نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان اقدام کند.

وی در پایان سخنان خود از تلاش اصناف استان برای حل مشکل زندانیان صنف‌های مختلف تقدیر کرد و گفت: یکی از طرح‌هایی که در استان البرز برای حل مشکل زندانیان جرایم غیرعمد اصناف انجام شد ایجاد انسجام در اصناف بود تا برای حل مشکل هم‌صنفان خود پیشقدم شوند و در این راستا با اینکه در گلریزان سال قبل مبلغ اندکی جمع‌آوری شده بود ولی امسال اتفاق بزرگی رخ داد و کمک قابل توجهی به ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان البرز توسط اصناف انجام شد.

کوتاهی دستگاه‌ها و ورود دادستانی

در ادامه این نشست حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به انتظارات شکل گرفته از دادستانی توضیح داد: متاسفانه در اکثر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و شهری این انتظار وجود دارد که دادستانی ورود پیدا کند این در حالی است که هر یک از امور بر اساس قانون به دستگاهی واگذار شده است ولی متاسفانه با کوتاهی‌های انجام شده وقتی دادستانی مشاهده می‌کند که حقوق مردم تضییع و امورات عادی دچار مشکل شده ناچار به ورود می‌شود.

در مورد فعالیت اسنپ که مورد اعتراض اتحادیه آژانس‌های کرایه ماشین قرار گرفته بود نیز شاکرمی گفت: فعالیت این شرکت با توجه به اینکه مجوزهای خود را از وزارت صنعت و معدن و تجارت گرفته منعی ندارد ولی ملزم شده‌اند از شهرداری کرج برای ادامه فعالیت مجوز بگیرند و اگر این مجوز گرفته نشود از فعالیت آنها در استان جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز