خبرگزاری کار ایران

فرماندار آوج مطرح کرد:

آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه جامعه است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۶۰۸

فرماندارآوج گفت: اساس و سنگ بنای توسعه در هر جامعه ای توجه به حوزه فرهنگ و به ویژه آموزش وپرورش به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی است که سرمایه گذاری در این حوزه مهم باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نصرت‌الله علیرضایی در دیدار با مدیر و کارکنان آموزش وپرورش شهرستان آوج طی سخنانی اظهار داشت: آموزش وپرورش نهادی تحول آفرین و تأثیرگذار در همه عرصه‌های کشور است و ارتقاء فرهنگ یک جامعه و عملی شدن توسعه و پیشرفت در هر منطقه ای در گرو توجه و نگاه ویژه به این نهاد انسان ساز است.

وی افزود: اگر جامعه را یک ساختمان فرض کنیم که بر روی ستون‌های مختلفی ازجمله خانواده، دین، اقتصاد و سیاست بنا نهاده شده است، آموزش و پرورش یکی از ستون های اصلی در هر جامعه ای است.

علیرضایی ادامه داد: اعتقاد برخی از متفکرین و نظریه پردازان بر این است که با متحول‌شدن اقتصاد بسیاری از مشکلات جامعه نیز مرتفع خواهد شد ولی امروزه باید اذعان داشت که نقش فرهنگ در تغییر و تحول اجتماعی و تحقق توسعه از اقتصاد مهمتر و اثر گذارتر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: هزینه کردن درحوزه فرهنگ وآموزش نوعی سرمایه گذاری سودمند است ولی چون ثمره و نتیجه آن در جامعه در بلند مدت و طی چند نسل خود را نمایان می‌سازد، لذا کمتر در این حوزه سرمایه‌گذاری جدی و اساسی صورت می گیرد.

فرماندار آوج نقش آموزش وپرورش را در تربیت نیروهای خلاق، متعهد، متخصص و قانونمند بسیار حائز اهمیت دانست وافزود: بهره مندی از فکر وایده فرهنگیان ودانش آموزانی که با چنین خصوصیاتی در نهاد آموزش وپرورش تربیت یافته اند؛ شهرستان آوج را درتوسعه همه جانبه کمک خواهد نمود و از مدیرآموزش وپرورش انتظار داریم با پیش‌بینی برنامه‌هایی در جهت تکریم فعالان حوزه فرهنگ اعم از دانش آموزان، معلمان و بازنشستگان این حوزه کوشا باشند.

علیرضایی بیان داشت: باید نگاه خیرین را به حوزه فرهنگ و آموزش بیش از گذشته جلب کنیم تا گامی اساسی در جهت ارتقاء شاخص های آموزشی و فرهنگی شهرستان برداشته شود و ما آمادگی حمایت از این حوزه را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز