خبرگزاری کار ایران

غربالگری بیش از 81 هزار نفر در طرح ملی کنترل فشارخون/ شناسایی 39 هزار مبتلا به فشارخون در یزد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۲۱۷

دبیر ستاد اجرایی طرح ملی کنترل فشار خون گفت: از آغاز اجرای طرح کنترل ملی فشار خون، (27 اردیبشهت تاکنون) تعداد 81 هزار و 900 نفر غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا دهقانی با اشاره به اهمیت توجه و کنترل فشارخون اظهار داشت: حدود 30 درصد جمعیت بالای 30 سال کشور مبتلا به فشار خون هستند.

وی ادامه داد: شناسایی بیمار مبتلا به فشار خون به تنهایی کافی نیست و در این زمینه باید برای خدمات بهورزان، مراقبان سلامت، تایید پزشک، دریافت مراقبت‌های لازم درمانی و مصرف داروی کنترل فشار خون برنامه‌ریزی شود.

دبیر ستاد اجرایی طرح ملی کنترل فشار خون با اشاره به غربالگری بیش از 81 هزار نفر و شناسایی افراد مبتلا به فشار خون اضافه کرد: افراد با اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و آموزش پزشک و مراقبان سلامت و مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی از فشار خون خود آگاه شده‌اند و مراقبت‌های لازم را دریافت کردند و در این پویش ملی افراد جدید شناسایی می شوند.

وی با اشاره به اینکه در این پویش تاکنون 39 هزار و 445 نفر، در سامانه سیب با علائم فشار خون بالا ثبت شدند عنوان کرد: اجرای این طرح از بیست و هفتم اردیبهشت همزمان با روز جهانی قلب و فشار خون آغاز ‌شده و تا پانزدهم تیر به مدت شش هفته ادامه دارد.

دهقانی افزود: تیمهای ثابت و سیار در تمامی بیمارستانها، مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت ، مراکز جامع سلامت تا 15 تیر غربالگری جمعیت 30 تا 70 سال استان را برای شناسایی افراد مبتلا به فشار خون انجام می دهند.

وی بیان داشت: تمامی جمعیت 30 سال به بالای استان، زنان باردار در هر گروه سنی و افراد دچار بیماری های مزمن کلیوی در این طرح به صورت رایگان غربالگری شده و در صورت نیاز به پزشک مربوطه ارجاع داده می شوند.

دبیر ستاد اجرایی طرح افزود: همچنین امکان ثبت عدد فشار خون در سامانه خودمراقبتی به نشانی http://salamat.gov.ir  فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز