خبرگزاری کار ایران

با حضور مردم مومن و خداجو برپا شد؛

اقامه‌باشکوه نماز عید فطر در سراسرکشور / گزیده خطبه‌های نماز عید فطر در استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۲۹۰

آوای نجوای بندگی با نماز عید سعید فطر در سراسر کشور طنین انداز شد و مومنان خداجوی درجای جای ایران اسلامی در صفوفی به هم فشرده، نقش آفرین وحدت شدند.

به گزارش ایلنا، امروز مساجد و مصلاهای ایران اسلامی شاهد حضور نمازگزارانی بود که با دلی امیدوار به رحمت خداوند و سرشار از عشق و بندگی رب العالمین، دعای ملکوتی الله اکبر، الله اکبر، لااله الاالله و الله اکبر، الله اکبر، و لله الحمد، الحمدلله علی ما هدینا و له الشکر علی ما اولینا سر دادند و برای پیروزی و وحدت همه مسلمانان دعا کردند.

در آئین‌های باشکوه نماز عید فطر، روزه داران ضمن مناجات با معبود خود، از او خواستند تا عبادات آنان در ماه ضیافت الله را به کرم و لطف خویش بپذیرد.

این آئین‌ها در سراسر کشور با حضور گسترده مردم برپا شد و خطیبان نماز عید فطر در اهمیت و فضیلت ماه رمضان، روزه داری و عبادت، کمک به مستمندان و جهاد با نفس سخن گفتند و بر رعایت تقوای الهی و پیروی از فرامین خالق هستی تاکید کردند.

گزیده خطبه‌های نماز عید سعید فطر مراکز استانی در پی می‌آید:

 اردبیل
آیت الله عاملی: عید فطر تولد دوباره مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عید فطر را بازگشت به فطرت و تولد دوباره مسلمانان دانست و گفت: حفظ تقوا پس از ماه مبارک رمضان به منزله ادامه روزه داری از سوی مسلمانان می‌باشد.

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز عید فطر اردبیل افزود: بر اساس روایات، ماه مبارک رمضان مقدمه‌ای برای عید لقأالله و عید اضحی است و مسلمانان در فاصله رمضان تا عید قربان خود را از لحاظ بندگی و عبودیت آماده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از عارفان اول سال را ماه شوال می‌دانند، اظهار کرد: در روز عید فطر پرونده انسان‌هایی که در ماه پرفیض رمضان با روزه داری، اقامه نماز، تلاوت و قرائت قرآن مجید، مناجات و دعا به درگاه پروردگار استغاثه کرده‌اند تازه می‌شود.

همدان
حجت الاسلام شعبانی: عید فطر پایان عبودیت نیست بلکه آغاز تقوا است

امام جمعه همدان پس از اقامه نماز، در خطبه‌های این آئین معنوی با بیان اینکه فلسفه ماه مبارک رمضان اتمام حجت خدا با من و شما است، افزود: همه ما در این ماه تمرین حرکت به سمت پروردگار عالم را تمرین کردیم.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی اضافه کرد: عید فطر پایان عبودیت نیست بلکه آغاز تقوا است و آنچه که جامعه را نجات می‌دهد برپایی نماز و عبودیت به خدا است.

وی اظهار داشت: حضور پر شور مردم دارالمومنین، انقلابی و همیشه در صحنه همدان در راهپیمایی روز قدس نشان از درک و فهم بالای این مردم است.

فارس
آیت الله دژکام: عید فرصت نزدیک شدن به خداوند است

نماینده ولی فقیه دراستان فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به برخی برنامه‌های اعیاد و جشن‌های اسلامی گفت: گاهی اوقات برخی افراد زمانی که یک عید اسلامی فرا می‌رسد به کارهایی مشغول می‌شوند که اشتباه است. عید، زمان و فرصت نزدیک شدن به خداوند است و مشغول شدن به لهو و لعب در اعیاد اسلامی نه دستور داده شده و نه مطلوب و مقبول است.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز عید فطر در شیراز، افزود: وقتی در اسلام عید و جشن گفته می‌شود، برنامه‌های خاص خودش را دارد عید روز بازگشت به خداوند است و باید متناسب با آن آماده شویم و کارهای خارج از چارچوب انجام ندهیم زیرا مطلوب و پسندیده نیست.

امام جمعه شیراز یادآور شد: روز عید فطر روزی است که کسانی که کار نیک انجام داده‌اند خداوند به آنها ثواب می‌دهد.

قزوین
آیت الله عابدینی: امام و رهبری ویژگی های مشترک فراوانی دارند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام و رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های مشترک فراوانی دارند که توجه به مردم؛ شرح صدر و خدا ترسی از جمله آنها است.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید فطر با گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد افزود: امام (ره) دلسوز بندگان خدا بودند و مقام معظم رهبری نیز رهبر مستضعفان جهان است و پیروان سایر ادیان نیز به آن بزرگوار احترام می‌گذارند.

وی با بیان اینکه شرح صدر از ویژگی‌های انبیا است، اظهار داشت: رهبر اسلامی به همه توجه دارد به جز کسانی همانند فتنه‌گران و آنانی که به بیت المال دست درازی کرده‌اند که دین اجازه مهربانی با آنان را نداده است.

اصفهان
طباطبایی نژاد: وظیفه ما تسلیم بودن در برابر رهبر دینی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شرط مؤمن بودن آن است که سخن رهبر الهی اعم از پیامبر (ص)، امام معصوم (ص) و ولی فقیه را بپذیری و وظیفه اصلی ما تسلیم بودن در برابر رهبر دینی است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) اصفهان با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی، افزود: هیچکس در اینکه بشر نیازمند حکومت است شکی ندارد و حتی در روایات اسلامی سلطان ظالم بهتر از هرج و مرج و بی حکومتی دانسته شده است.

وی اضافه کرد: حاکم از نظر اسلام باید عادل و فقیه و دین شناس باشد که به برکت انقلاب اسلامی این امر در جامعه محقق شد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به برگزاری فعالیت خیر مردم اصفهان در ماه رمضان، یادآور شد: مردم اصفهان در سال ۹۷ رتبه اول در آزاد سازی زندانیان دیه و جرایم مالی غیر عمد، را از آن خود کردند.

هرمزگان
آیت الله نعیم آبادی: عید فطر روز رهایی از بند شیطان است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: عید فطر عید بندگی، رهایی از بند شیطان و همراه با شادمانی و نشاط است.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه‌های نماز عید فطر امسال افزود: امروز عید برای کسی است که روزه و عباداتش مورد قبول حق تعالی قرار گیرد.

وی افزود: در این روز نیکوکاران پاداش الهی می‌گیرند و زیانکاران و تبهکاران از عملکرد خود مأیوس می‌شوند.

چهارمحال وبختیاری
حجت الاسلام نکونام: مقاومت پیام روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مقاومت پای درخت انقلاب، پیام روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام تاکید کرد: در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید انتخاب افراد متعهد و مؤمن برای حضور در مجلس مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مبارزه جدی و همگانی با انواع فساد، فریاد علیه معصیت، از خود گذشتگی، خودکفایی در کشور، بها دادن به تولید داخلی و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی جزو مهمترین نیازهای جامعه کنونی است.

سمنان
آیت الله شاهچراغی: مهمترین خصوصیت رهبری مقاومت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان اینکه مهمترین خصوصیت رهبری مقاومت است، گفت: سازش با دشمن خلاف مقاومت در برابر ظلم و ستم است.

آیت الله سید محمد شاهچراغی درخطبه های نماز عیدسعید فطر در مصلای بزرگ شهر سمنان افزود: با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، چرا که به منزله سازش با دشمن است.

وی ادامه داد: ظهور امام عصر حضرت مهدی (عج)، طول عمر و سلامتی رهبری، مرگ دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از آرزوهای مردم نمازگزار و ولایت مدار است.

آذربایجان غربی
حجت الاسلام قریشی: ایستادگی در برابر دشمنان بزرگترین درس امام خمینی بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مساله مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان بزرگترین درس امام خمینی (ره) برای ملت ایران و مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در ارومیه با تبریک فرا رسیدن این عید افزود: نتیجه ایستادگی پیروز ی خواهد بود و تاکنون این موضوع محقق شده است و باید بعد از این هم اینگونه باشد.

وی راه نصرت را مقاومت و ایستادگی بیان کرد و گفت: ملت ایران ۴۰ سال ایستادگی کردند و همواره موفق شدند و در قرآن کریم آمده است هرکس به خداوند توکل و بعد استقامت کرد، ملائکه بر آنان نازل می‌شوند و به دل‌هایشان آرامش می‌دهند.

خراسان رضوی
آیت الله علم الهدی: امروز عظمت امام خمینی در دنیا قدرتمندتر از سی سال پیش است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز خط، اندیشه، قدرت و عظمت امام خمینی (ره) قدرتمندتر از سی سال پیش در دنیا منعکس شده است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز عید فطر مشهد افزود: امام خمینی (ره) عبد صالح خدا بود و تردید نداشت که خدا از انقلاب حمایت می‌کند و فرمود خدا می‌خواهد این انقلاب بماند و به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود.

وی اظهار داشت: رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب در طول این سی سال نیز باعث شده است خط و اندیشه امام راحل قدرتمندتر از گذشته شود.

وی با بیان اینکه امروز هیچیک از اصول امام راحل در دنیا کهنه نشده است گفت: عقیده، وابستگی، عشق مردم و نسل‌هایی که امام خمینی (ره) را ندیده‌اند، تازه و به روز است و همه اینها به خاطر رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب است.

یزد
آیت الله ناصری: ظرفیت های خوبی در کشور برای حل مشکلات وجود دارد

نمایند ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: خودباوری، تکیه به ظرفیت‌های داخلی و جذب جوانان در امور مختلف برای توسعه و سعادت مردم، محور فعالیت و اقدامات مسئولان اجرایی قرار گیرد.

آیت الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد ملأ اسماعیل با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص بهره گیری از تمام استعدادهای بالقوه کشور برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی افزود: ظرفیت‌های خوبی در ابعاد مختلف در کشور وجود دارد که باید مدیران با برنامه ریزی از همه آنها و امکانات برای توسعه جامعه اسلامی استفاده کنند.

وی ادامه داد: باید همه مردم و مسئولان به این باور قلبی برسند که در کشور ظرفیت‌های خدادادی زیادی وجود دارد که در سایه برنامه ریزی مدون و با همکاری همه مردم و بخصوص جوانان می‌توان خیلی از مسائل و مشکلات فرهنگی و اقتصادی را بدون تکیه به دیگران حل کرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ارزش قائل شدن به جوانان مؤمن و انقلابی و بکارگیری آنها در بخش‌های مختلف از دیگر نیازها و مسائل مهمی است که باید در دوران کنونی به صورت جدی توسط مسئولان اجرایی مدنظر قرار دارد که بارها مقام معظم رهبری را آن را سفارش کرده‌اند.

خوزستان
حجت الاسلام موسوی فرد: شناخت ولایت یکی از مهمترین جنبه های کمال انسانی است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عید فطر را عید بندگی و حرکت در مسیر قرب الهی بیان کرد و افزود: شناخت ولایت و امام، یکی از مهمترین جنبه‌های کمال انسانی در ماه مبارک رمضان امام است.

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز بیان کرد: شیطان در کمین انسان هاست و سعی می‌کند در مسیر وی توفان‌هایی ایجاد کند که اگر انسان خودش را در دامن پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) قرار ندهد نمی‌تواند در مسیر قرب الهی قرار گیرد.

کرمان
حجت الاسلام سلیمانی: امروز در کشور کم کاری معنا ندارد

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه کشور نیازمند کار جهادی خستگی ناپذیر است گفت: در شرایط امروز کشور کم کاری معنا ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز عید فطر در مصلی امام علی (ع) ضمن تبریک فرا رسیدن عید افزود: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد و برای عبور از این شرایط نخستین نیاز وحدت، همدلی و همرایی است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به وحدت؛ حول محور ولایت فقیه و تحت امر ولی مسلمین باید از خیلی خواسته‌های شخصی، حزبی و جناحی دست برداشت.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: شرایط امروز کشور به شدت نیازمند نیروهای منسجم است زیرا بسیج نیروها اجازه نفوذ و یاری‌گیری دشمن در میدان ما را نمی‌دهد.

بوشهر
آیت الله صفایی: اتحاد مهمترین مولفه برای مقابله با دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باتوجه به توطئه های دشمن برای ضربه زدن به مسلمانان اتحاد مهمترین مولفه برای مقابله با آنان است.

ایت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شهر بوشهر گفت: امروز دشمن از یکپارچگی مسلمانان می‌هراسد به همین دلیل با شیوه‌ها و دسیسه‌های مختلفی درصدد ضربه زدن به اتحاد مسلمانان است.

وی بیان کرد: هوشیاری و آگاهی نسبت به این ترفندها در شرایط کنونی ضروری است.

لرستان
آیت الله میرعمادی: آمریکا در حسرت مذاکره با ایران می ماند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: آمریکا ملتمسانه اصرار بر مذاکره با ایران دارد و در حسرت ان می ماند.

آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی الغدیر خرم آباد اظهار داشت: اکنون آمریکا محتاج مذاکره با ایران بوده و عقب نشینی از تهدید همچنین اصرار بر مذاکره با ایران نشانه حقانیت مقم معظم رهبری و مواضع قاطع ایشان به مسائل است.

وی بیان کرد: امروز تنها را پیروزی ملت ایران در قبال زیاده خواهی‌های آمریکا، ایستادگی و مقاومت است، امروز جبهه مقاومت از هر زمان دیگری متحدتر و دشمن ضعیف‌تر شده است.

سیستان وبلوچستان

حجت الاسلام محامی: سعادت دنیا و آخرت ادامه مسیر اسلام، انقلاب و امام است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تنها گزینه سعادت دنیا و آخرت ما ادامه مسیر اسلام، انقلاب، امام راحل (ره) و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه های عید سعید فطر زاهدان که در مصلی المهدی (عج) این شهر برگزار شد اظهار داشت: ملت فهمیم ایران اسلامی به مقاومت، ادامه مسیر انقلاب و دین اسلام افتخار می کنند و همواره پشتیبان نظام بوده و هستند.

وی بیان کرد: مردم پا به پای رهبر معظم انقلاب از آرمان های امام راحل (ره) و دستاوردهای انقلاب پاسداری می کنند و با افتخار ادامه دهنده راه شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ملت ایران پس از رحلت امام خمینی (ره)؛ تحت رهبری رهبر معظم انقلاب راه امام و شهدا را ادامه می دهند.

قم
آیت الله سعیدی: امام با مقاومت رژیم سلطنتی را ساقط و بر فتنه ها غلبه کرد

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: مقاومت از سرمایه های ارزشمند روزه داری در ماه مبارک رمضان است و حضرت امام راحل با تکیه بر این سرمایه عظیم حماسه ۱۵ خرداد را آفرید، به مردم درس مقاومت داد و رژیم سلطنتی را نیز ساقط و بر فتنه ها غلبه کرد.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز عید سعید فطر در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: امام در دوران دفاع مقدس نیز با همین عنصر مقاومت در برابر دشمنان متجاوز ایستاد و با اعتقاد بر همین سرمایه الهی مقاومت بود که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی تصریح کرد: بعد از رحلت امام خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ۳۰ سال است که این انقلاب و نظام را پیش بردند و در برابر زیاده خواهی های دشمنان محکم و استوار ایستاند.

خراسان شمالی
حجت الاسلام یعقوبی: ریشه انقلاب در ۱۵خرداد و با رهبری امام شکل گرفت

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: ریشه انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ با رهبری داهیانه امام راحل شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه دوم نماز عید فطر بجنورد اظهار داشت: پس از دستگیری امام راحل در ۱۵ خرداد که منجر به اعتراض مردم شهرهای مختلف بویژه مردم ورامین شد، این اعتراض ها در حقیقت نقطه سرآغازین‬ وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شد.

وی گفت: امام راحل پس از ۱۵ سال از این واقعه توانست آرمان‌های دین را در نظام جمهوری اسلامی پیاده کند و نگذاشت انقلاب به سرنوشت مشروطیت دچار شود.ر و سامانی بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز