خبرگزاری کار ایران

عابدینی در خطبه‌های نماز عید فطر قزوین:

حرف دشمن مبنی بر برگشتن مردم از دین را باور نکنیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۲۵۳

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: نباید حرف دشمن مبنی بر برگشتن مردم از دین را باور کنیم چرا که هر روز علاقه مردم و جوانان به دین بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید فطر با گرامیداشت روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد افزود: امام (ره) دلسوز بندگان خدا بودند و مقام معظم رهبری نیز رهبر مستضعفان جهان است و پیروان سایر ادیان نیز به آن بزرگوار احترام می‌گذارند.

وی با بیان اینکه شرح صدر از ویژگی‌های انبیا است، اظهار داشت: رهبر اسلامی به همه توجه دارد به جز کسانی همانند فتنه‌گران و آنانی که به بیت المال دست درازی کرده اند که دین اجازه مهربانی با آنان را نداده است.

وی بصیرت و آینده‌نگری را از دیگر ویژگی‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: امام(ره) فروپاشی نظام کمونیستی را پیش‌بینی کردند که تحقق یافت و رهبر معظم انقلاب نیز نابودی اسرائیل را پیش‌بینی کرده اند که محقق خواهد شد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون خداوند عظمت و بزرگی به مسلمانان داده و ذلت و خواری نصیب دشمنان کرده که همه باید قدر نعمتهای الهی را بدانیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه مقاومت اسلامی هر روز گسترش پیدا می‌کند، افزود: یک زمانی مرزهای جغرافیایی اسلام محدود به مدرسه فیضیه بود ولی اکنون رزمندگان اسلام در اقصی نقاط جهان با تاسی به رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری در حال مبارزه هستند و باید توجه داشت که امام زمان (عج)؛ امام جهانیان است.

امام جمعه قزوین گفت: گرایش و علاقه جوانان و سایر اقشار مردم به دین هر روز بیشتر می‌شود و این مهم در برنامه‌های مساجد و شب‌های احیا قابل مشاهده بود و نباید حرف دشمن مبنی بر برگشتن مردم از دین را باور کنیم.

وی ضمن سفارش به تقوی گفت: خدا سرمایه عظیمی به انسان‌ها عطا فرموده است و انسان حق و باطل و بدی و خوبی را درک می‌کند و باید نسبت به حفظ تقوی و دستاوردهای ماه رمضان کوشا باشیم.

وی گفت: نماز جمعه و عید فطر و قربان در اسلام اهمیت زیادی دارد تا جایی که بر اساس روایات باید زندانیان برای این نمازها به طور موقت آزاد شده و پس از اقامه نماز دوباره به زندان برگردانده شود که این موضوع نشانگر اهیمت این نمازها است.

وی نسبت به اقامه نماز جمعه به صورت یکپارچه تاکید کرد و از از ائمه جماعات، هیأت امنای مساجد، نمازگزاران و مسئولان استان که زمینه برپایی نماز عید فطر با حضور پرشور اقشار مردم در بلوار شهید لشگری قزوین را فراهم کرده اند، تقدیر کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر پرداخت زکات فطره تاکید کرد و گفت: بر اساس روایات نماز عید، زمانی کامل می‌شود که زکات پرداخت شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز