خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

خسارت 7 میلیارد تومانی به پل‌های تاریخی لرستان/ آسیب جدی به پل‌های پلدختر، کلهر و گاومیشان

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۷۱

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پلدختر از خسارت 7 میلیارد تومانی به پل‌های تاریخی لرستان خبرداد و گفت: 3 میلیارد تومان از این خسارت‌ها شامل پل‌های تاریخی پلدختر است.

علی‌محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره خسارت‌های وارده به پل‌های تاریخی شهرستان پلدختر گفت: پل‌های تاریخی استان لرستان در سیل فروردین ماه با برآورد کارشناسی از سوی اداره کل میراث فرهنگی 7 میلیارد تومان اعلام شد و پل‌های تاریخی معمولان و پلدختر که بیشترین سهم را از پل‌های تاریخی استان لرستان دارند، 3 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

وی‌افزود: پایه‌های پل‌های پلدختر، کلهر و گاومیشان تخریب‌نشده‌اند ولی دچار آسیب‌جدی شده‌اند. این سیل به زیرساخت‌های گردشگری از جمله غار کوگان نیز آسیب وارد کرده و راه دسترسی این غار از طریق آزادراه پل زال که به این غار می‌رسد از چندین نقطه دچار تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد و تاکنون خاکبرداری هایی در این زمینه صورت گرفته ولی ساخت دوباره این جاده زمان‌بر خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی پلدختر ادامه داد: پایه‌های اصلی پلدختر دچار آسیب شدند ولی پایه‌هایی که داخل رودخانه بودند بیشتر آسیب دیده‌اند که اگر این پایه‌ها مرمت نشوند دچار آسیب جدی خواهند شد.

عزیزی تاکید کرد: اگر بودجه‌ای جهت مرمت این پل ها در نظر گرفته نشود با بارندگی‌های جزیی بعدی دچار تخریب خواهند شد.

وی اضافه کرد: طاق‌ها و پایه‌های پل تاریخی معمولان نیز دچار آسیب شده اند که هرچه سریع‌تر باید مرمت شوند در غیر این صورت با کوچکترین بارندگی تخریب خواهند شد.

وی در پایان به تخریب پل تاریخی افرینه در این سیل اشاره کرد و گفت: پل افرینه که قدمت آن به دوره پهلوی اول می‌رسد نیز باید بازسازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز