خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا

آغاز عملیات احیای جاده خرم آباد – پلدختر/ در احداث مجدد، جاده را کوتاه‌تر می‌سازیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۰۷۵

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات احیای جاده خرم‌آباد – پلدختر پس از تخریب ناشی از وقوع سیل آغاز شده است گفت: طول این جاده 95 کیلومتر بود که در احیا و ساخت دوباره آن مسیر کوتاهتر و به 85 کیلومتر کاهش می‌یابد.

خیراله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بازسازی جاده قدیم خرم آباد – پلدختر عملیات بازسازی و احداث مجدد را آغاز کردیم، گفت: طول این مسیر 95 کیلومتر است که 25 کیلومتر آن کاملا تخریب شده است و باید مجددا احداث شود.

وی با اشاره به اقدامات کارشناسی شده برای نحوه بازسازی و ساخت مجدد این مسیر گفت: برای بازسازی و ساخت مجدد هر 10 کیلومتر جاده قدیم خرم آباد – پلدختر یکی از ادارات راهداری از استان‌های مختلف مامور شده‌اند تا هر چه زودتر این مسیر بهسازی شود. نقطه به نقطه این جاده را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که می‌توان مسیر را به 85 کیلومتر کاهش داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به جای بخشی از این جاده تونل ساخته می‌شود، گفت: با احداث تونل طول این جاده از 95 کیلومتر به 85 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: 30 درصد جاده قدیم خرم‌آباد – پلدختر باید مجددا احداث شود، شش کیلومتر از این مسیر به صورت تونل ساخته می‌شود و مابقی مسیر را باید بهسازی و تکمیل کنیم و نیازی به ساخت جاده جدید نیست.

خادمی تاکید کرد: تمام مراکز جمعیتی و روستاها به این جاده دسترسی دارند و مشکلی برای کسب و کار مردم حاشیه جاده ایجاد نخواهد شد.

خادمی با بیان اینکه مسیری که احیا می‌شود استانداردهای جاده ترانزیتی را دارد، گفت: جاده خرم آ‌باد – پلدختر در مسیر محور شمال – جنوب یکی از جاده‌های ترانزیتی کشورمان محسوب می‌شود و باید با استانداردهای جاده ترانزیتی احداث و احیا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزینه‌های مورد نظر برای احیا و احداث جاده خرم آباد – پلدختر گفت: برآوردهای اولیه حاکی از این است برای بهسازی و احیای این جاده 740 میلیارد تومان اعتبار لازم است که در حال تامین اعتبارات هستیم.

وی تاکید کرد:‌ به غیر از روستاهایی که از مسیر جابجا شده‌اند و به یک مکان دیگر منتقل خواهند شد هیچ روستایی نیست که امکان دسترسی به این جاده را نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز