خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز :

ضرورت هوشیاری مدیران استان برای مقابله با بحران

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۴۸۲

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت هوشیاری و تدبیر مدیران برای مقابله با بحران گفت: مدیران شبانه روزی به هوش و بر خط باشند.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه شورای هماهنگی راهبردی  مدیریت بحران، اظهار داشت: جلسات شورای مدیریت بحران در استان به طور مرتب برگزار می شود در این راستا ضروری است جلسات متناظر این شورا به صورت جدی در سطح شهرستان‌ها و به  ریاست فرمانداران برگزار شود تا بتوان در مواقع لزوم، مدیریت یکپارچه ای در سطح استان اعمال کرد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در این امر ضروری است که فرمانداران بر ستاد مدیریت بحران شهرداری های شهرستان ها نیز نظارت کامل داشته باشند.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه فرمانداران شهرستان ها، فرمانداران لایقی هستند و چنانچه در سطح استان مشکلی پیش بیاید مدیریت بحران شهرستانها ملزم به پشتیبانی همه جانبه هستند. 

وی معتقد است استانداری در حوزه کار ستادی ناظر بر عملکرد دستگاه های اجرایی استان است در این راستا معتقد به تمرکز زدایی در سطح استان هستم تا دستگاه های اجرایی استان بر اساس شرح وظایف قانونی خود بتوانند به فعالیت تخصصی خود بپردازند.

با توجه به شرایط اقلیمی استان البرز تمامی موارد از جمله در حوزه سیل، خشکسالی، سرما زدگی، بهمن، زلزله (گسل ماهدشت و اشتهارد) احتمال وقوع تمامی این موارد وجود دارد در این راستا باید مدیریت بحران استان آمادگی مقابله با تمامی موارد مذکور باشد.

وی افزود: یکی از موارد مهم در خصوص لزوم آمادگی دستگاه ها در مواقع بحرانی، اجرای مانورهای مختلف است که از آن جمله می توان به برگزاری مانور زلزله در مدرسه فاطمه پزشکیان اشاره کرد. در این راستا با توجه به گزارش های ارائه شده از سوی مدیریت بحران باید گفت که اقدامات انجام شده از سوی مدیریت بحران استان جای تقدیر دارد.

استاندار البرز با بیان اینکه مدیریت بحران استان نیروی متخصص دارد، تصریح کرد: بهترین و قوی ترین نیروها در حوزه مدیریت بحران حضور دارند.

وی گفت: تاکنون شرایط بارشی در سطح استان دارای شرایط مناسبی بوده است به طوری که نسبت به سال گذشته میزان بارندگی‌ها 49 درصد افزایش داشته و امید ما این است که این بارندگی استمرار داشته باشد.

لزوم آمادگی مدیریت بحران در خصوص جاده  چالوس از دیگر مواردی بود که استاندار البرز به آن اشاره کرد وی در این رابطه خاطر نشان کرد: مدیریت بحران استان با توجه به میزان بارش برف باید با آمادگی و برنامه ریزی بیشتری در حوزه اسکان و تغذیه داشته باشد.

وی افزود: این در حالی است که استان البرز به عنوان معین استان تهران مسئولیت سنگینی بر  عهده  دارد که می بایست در حوزه های مختلف هلال احمر، راهداری، شهرسازی و ... با تدبیر بیشتری اقدام  کند.

استاندار همچنین خطاب به فرمانداران و شهرداران استان گفت: مراکز عمومی، ترمینالها و پاساژها به عنوان مراکز پرتردد و حساس باید به صورت منظم مورد بازید قرار گیرد تا در مواقع بحران ضریب آسیب‌ها کاهش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز