خبرگزاری کار ایران

مهدی مهرور خبر داد:

احتمال جاری‌شدن سیل و ریزش کوه در استان البرز/خودداری مردم از توقف در حاشیه رودخانه و سفر غیر ضروری

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۵۱۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ضمن تاکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری و توقف در حاشیه رودخانه، از احتمال وقوع سیل، ریزش کوه، وزش باد و یا هرگونه حادثه احتمالی به مردم هشدار داد.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور گفت: در پی پیش‌بینی وضعیت جوی؛ براساس بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت امواج ناپایدار و نسبتاً قوی سطوح میانی و همراهی آن با الگوی پر فشار سطح زمین  و کاهش دما در منطقه البرز مرکزی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 26 و 27فروردین ماه 97 آسمان استان ابری و مه آلود، بارش‌های متناوب رگباری (در بعضی ساعات در ارتفاعات بارش به‌صورت برف)، وزش باد شدید و لحظه ای، رعد و برق مورد انتظار است. 

مهرور از شهروندان خواست از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: همچنین مردم از سفر غیر ضروری به‌دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب نیز  خودداری کنند.

وی به شهروندان نیز توصیه کرد: تجهیزات زمستانی (زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و...) به همراه داشته باشند و از توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز