خبرگزاری کار ایران

معاون فنی منابع طبیعی استان تهران خبرداد؛

تهیه طرح‌های مرتعداری برای ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع استان تهران

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۵۳۰

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: این طرح تا کنون برای حدود ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع استان تهران طرح های مرتعداری تهیه و به تصویب رسیده است.

به گزارش ایلنا، سیدعلی عظیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که از ابتدای سال جاری ۱۰ طرح مرتع داری در سطحی بیش از ۱۳ هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های فیروزکوه و شمیرانات تهیه و مورد تصویب کمیته فنی این اداره کل قرار گرفته است، گفت: مراتع به عنوان منابع ارزشمند طبیعی از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی دارای اهمیت بسیاری هستند.

وی ادامه داد: این مراتع علاوه بر منابع تامین غذای‌دام دارای کارکردهای متعددی از قبیل حفظ آب، خاک و بستری مناسب برای تولید و پرورش گیاهان دارویی و صنعتی هستند، که ضرورت ایجاب می‌کند، برای حفظ این منابع و بهره‌وری بیشتر از آن طرح‌هایی همچون طرح‌های مرتعداری با رویکرد اقتصادی و احیایی و اصلاحی در مراتع اجرا شود.

معاون فنی منابع طبیعی استان تهران در ادامه بیان کرد: طرح‌های مرتعداری از جمله ابزارهای مدیریتی جهت افزایش کمی و کیفی مراتع به شمار می‌آید که پس از تهیه توسط مجریان عملیات اصلاحی و احیایی با نظارت انجام می‌شود.

عظیمی در پایان تاکید کرد: در طرح‌های مرتع‌داری به تمامی جنبه‌های یک اکوسیستم مرتعی یعنی آب، خاک و پوشش گیاهی توجه شده و در تهیه طرح‌های مرتعداری نکاتی مانند ظرفیت چرای مجاز مراتع در شرایط موجود، استعدادهای مرتع از لحاظ افزایش تولید، اراضی مستعد کشت جهت علوفه‌کاری، دام موجود در مرتع و... در نظر گرفته می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز