خبرگزاری کار ایران

اجرای پویش "سهم من در حفظ درختان کهنسال شهر" در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۴۳۶

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شهروندان می توانند به منظور شناسایی، معرفی و حفاظت درختان قدیمی محل زندگی خود به پویش مردمی "سهم من در حفظ درختان کهنسال شهر" بپیوندند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فروغ مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: پویش مردمی "سهم من در حفظ درختان کهنسال شهر"، طرحی است که به وسیله آن از عموم شهروندان دعوت می‌شود، با شناسایی و معرفی درختان کهن محل زندگی خود، در حفظ و نگهداری از این سرمایه‌ها سهمی داشته باشند.

وی با اشاره به خصوصیات درختان کهنسالی که شامل این طرح مردمی می شوند، اذعان داشت: درختانی زنده و سالم با سن بالای ۷۰ سال و یا محیط دور تنه بیش از ۷۰ سانتی‌متر، درخت کهنسال محسوب می شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه به شهروندان فعال در این طرح، پس از اعلام نظر کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز جوایزی اهدا می‌شود، افزود: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷، تلفن پاسخگوی ۲۴ ساعته ۳۲۶۷۰۷۰۶ و یا ارسال کد پنج به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۰۱۷۱۷ در این پویش شرکت کنند.

وی با تاکید بر این که ارزش و اهمیت درختان بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: اگر درختان از فضای شهری حذف شوند علاوه بر کاهش منابع تصفیه هوا، فضای بصری، زیبایی شهر و تلطیف هوا نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه حفظ و نگهداری درختان به ویژه درختان تنومند و کهنسال شهر یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز است، گفت: این درختان، میراث کهن شهر هستند و برای حفظ و نگهداری این گنجینه‌های ارزشمند همت و عزم همه شهروندان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشتر درختان کهنسال در محله های قدیمی شهر، حاشیه مادی‌ها و کنار بستر رودخانه کاشته شده که در حال حاضر با خشکی رودخانه و کاهش منابع آبی، این میراث ارزشمند در معرض خطر خشک شدن قرار گرفته‌ است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز