خبرگزاری کار ایران

با بررسی گزارش گمرگ و صنعت و معدن؛

اولین جلسه حمایت از کالای ایرانی در استان البرز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۵۵۸

مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز در اولین جلسه کمیته حمایت از کالای ایرانی از برگزاری نمایشگاه استانی حمایت از تولیدات داخلی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیته حمایت از کالای ایرانی با بررسی گزارش گمرگ و صنعت و معدن استان درباره میزان واردات استان در سال ۹۶ برگزار و بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی توسط اصناف استان و شهرستان های تابعه تاکید شد.

زرگر گفت: امروز بنگاه های اقتصادی باید خدمات قبل، حین و بعد از فروش را به مصرف کننده ارائه کنند.

وی افزود: تا چند سال پیش، واحدهای تولیدی و عرضه‌کنندگان می‌گفتند کالای فروخته شده پس گرفته نمی‌شود و این توهین به مصرف‌کننده بود. امروز دیگر این موضوع را نمی‌بینیم و خدمات بهبود پیدا کرده است.

زرگر گفت: مصرف‌کننده ایرانی باید به مصرف کالای ایرانی افتخار کنند و تولیدکننده نیز باید در خدمت مصرف‌کنندگان باشد و کیفیت، خدمات پس از فروش  را افزایش دهد.

وی مهمترین دغدغه کشور را ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: حمایت از تولیدات داخلی، توسعه اشتغال و فرصت‌ های شغلی را برای جوانان فراهم می کند.

وی بیان کرد: تقویت تولید داخلی باعث رسیدن به خودکفایی، ایجاد فرصت شغلی، کاهش میزان بیکاری و آسیب اجتماعی در جامعه می ‌شود.

 این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال می تواند نتایج قابل توجهی در روند بهبود وضعیت اقتصادی مردم البرز داشته باشد گفت: این امر علاوه بر راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد و پیشرفت واحدهای صنعتی سبب افزایش ارزش افزوده بخش تولید و اشتغال شده که نتیجه آن آسایش و رفاه کل جامعه است. ‌

 مدیر کل دفتر اقتصادی عزم ملی و اقدام همه جانبه، تلاش و نقش آفرینی مردم و مسئولان را لازمه تحقق شعار سال عنوان کرد.

زرگر با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند و تولید کنندگان نیز با ارتقا کیفیت، قدرت رقابت پذیری کالا را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید با اعتماد سازی مناسب، حمایت و مصرف کالای ایرانی را نزد مردم به عزم ملی تبدیل کنند.

وی با تاکید بر شناسایی محصولات داخلی و معرفی آن به مردم، معرفی کالاهای قاچاق به مردم و آموزش به فروشندگان در راستای حمایت از کالای ایرانی، افزود: باید شهروندان را به سمت خرید کالای داخلی سوق داد بلکه این امر باید با فرهنگسازی و ارتقا کیفیت تولید داخلی محقق شود.

 زرگر تصریح کرد: تبلیغ و تبیین مزیت های استفاده از کالای ایرانی باید توسط مسئولان و رسانه ها به خصوص صدا و سیمای استان با تبلیغ برندهای استان را به مردم معرفی صورت گیرد .

مدیرکل اقتصادی ادامه داد: معرفی قاچاق کالا در راستای عدم خرید مردم و تبعات بهداشتی و ... به مردم امری ضروری است.

وی در پایان افزود: در این راستا نمایشگاه استانی از تولیدات داخلی استان را در جهت حمایت از کالا و تولید ایرانی برگزار می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز