خبرگزاری کار ایران

مهرور خبر داد:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی استان البرز برای تغییرات جوی

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۰۸۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آمادگی کامل شورای هماهنگی شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی و ایمنی در فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز مقابله با هرگونه حادثه احتمالی تغییرات جوی استان، خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور اظهار داشت: به‌دنبال پیش‌بینی وضعیت جوی براساس آخرین داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی و فعالیت آن در استان البرز از عصر فردا سه شنبه تا عصر چهارشنبه که به دلیل ماهیت آن و تشکیل سلول‌های بارشی متعدد و کوچک، فعالیتی نقطه‌ای و محلی داشته و به موجب آن رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف استان، بارش پراکنده تگرگ و وزش باد شدید و لحظه‌ای و در ارتفاعات بارش برف و باران مورد انتظار است.

وی افزود: به سبب این بارش‌های شدید و موقتی در بازه زمانی کوتاه، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در دامنه‌های پرشیب کوهستانی و جاده‌های منتهی به آن  نیز مورد انتظار  است.

مهرور اذعان داشت: در این راستا ضمن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم توسط دستگاه‌ها، شهروندان نیز از سفر غیر ضروری به‌دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب‌گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند. همچنین از سفر غیر ضروری به‌دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب خودداری کرده و تجهیزات (لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...) به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، هشدار داد: شهروندان ضمن عدم اسکان در جاده‌های بین شهری و معابر عمومی، مسیل‌ها، انهار و زیر پل‌ها، از توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها و فنس‌های فلزی، پهنه‌های آبی و برپایی چارهای مسافرتی، خودداری کنند.

این مسئول یادآور شد: صدور پیش‌آگاهی از طرق گوناگون به‌ویژه رسانه‌های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافران عبوری و ... برای رعایت اصول ایمنی در تمام موارد به‌ویژه خسارات ناشی از یخبندان، تجمع سنگین بارش تگرگ و خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها از دیگر اقدامات ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز