خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آمادگی 20 تیم ویژه عملیاتی آتش‌نشانی برای چهارشنبه سوری

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۳۷

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از ساماندهی 20 تیم عملیاتی ویژه چهارشنبه سوری آخر سال خبر داد.

 مجید علپور در گفت وگو با خبر نگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به نزدیکی چهارشنبه‌ آخر سال و برگزاری جشن ها و آتش بازی این شب، 20 تیم عملیاتی در نقاط مختلف شهرکرد به صورت آماده باش هستند تا در صورت بروز هرگونه حادثه به شهروندان خدمات رسانی کنند. 

وی افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته سازمان آتش‌نشانی شهرکرد با برنامه‌های منظم و از پیش تعیین شده، برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی کامل دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر، با استقرار خودرو در برخی از اماکن پرتردد و فضاهای سبز، زمان رسیدن به محل حادثه را با توجه به ترافیک شب چهارشنبه سوری به حداقل برسانیم.

علیپور عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی شهرکرد با توجه به اهمیت پیشگیری و آموزش، از مدت ها قبل با برگزاری دوره‌های آتش‌نشانی و ایمنی در ادارات و مدارس به پیشواز چهارشنبه‌ آخر سال رفته است.

وی اظهار داشت: در چهارشنبه سوری سال گذشته سازمان آتش نشانی شهرکرد در بیش از 90 ماموریت حضور یافتند که خوشبختانه، این ماموریت‌ها مصدومیت جدی به همراه نداشت و امیدواریم در سال جاری تعداد این ماموریت‌ها بسیار کمتر باشد. 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: 2 دستگاه موتورسیکلت نیز برای افزایش قدرت مانور آتش‌نشانان در ترافیک این شب جهت حریق‌ها در نقاط پر ازدحام مستقر می‌شوند.

علیپور در پایان به برخی از نکات ایمنی به شرح ذیل اشاره کرد:
1- به فرزندان خود درمورد خطرات بازی با آتش و مواد محترقه و منفجره آگاهی لازم را بدهیم.
2-از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال اینها چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر، کوچه و خیابان خودداری کنیم.
3-مواد سوختی و ترقه را در مقادیر کم یا انبوه هرکز در منزل نگهداری نکنیم.
4-از قراردادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول ، اسپری ، حشره کش‌ها و ... بر روی آتش جدا خودداری کنیم.
5-به صاحبان فروشگاه‌های مواد شیمیایی و رنگ فروشی‌ها توصیه می‌کنیم که از فروش هرگونه مواد آتش‌زا و مواد شیمیایی به  کودکان و نوجوانان خودداری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز