خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد:

آخرین وضعیت عملیات‌جستجوی جان‌باختگان هواپیمای یاسوج/ انتقال کوهنوردان حرفه‌ای و کماندوهای ارتش به ارتفاعات دنا

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۳۲۷

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح آخرین وضعیت عملیات جستجوی اجساد جان باختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج گفت: عملیات جستجوی گروه‌های تخصصی کوهنوردی در ارتفاعات دنا از پنجشنبه ادامه می‌یابد.

به گزارش ایلنا، علی محمد احمدی در نشست ستاد مدیریت بحران استان با تاکید بر استفاده از امکانات و ظرفیت‌های امدادی به محض مساعد شدن شرایط جوی گفت: با توجه به ادامه بارش‌ها، از روز پنج‌شنبه عملیات جستجو و انتقال پیکرها از سرگرفته می شود.

احمدی افزود: در اولین فرصت بعد از مساعد شدن شرایط جوی در نهمین روز از سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج 2 بالگرد به پرواز درآمدند تا دو گروه سه نفره از کوهنوردان حرفه‌ای، امدادگران و کماندوهای زبده ارتش را به ارتفاعات دنا منتقل کنند و عملیات جستجو و انتقال پیکر جانباختگان از سر گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه در پرواز نخست بالگردها موفق به پیاده کردن گروه‌ها نمی‌شوند، گفت: نیم ساعت بعد، بالگردهای ارتش و جمعیت هلال احمر دوباره پرواز می‌کنند و این بار موفق می‌شوند گروه‌ها را به ارتفاع 3100 متری منتقل کنند تا از آنجا با 5 ساعت پیاده روی به محل سقوط هواپیما برسند.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: گروه‌هایی که به ارتفاعات دنا رفته بودند موفق شدند قطعات دیگری از پیکر جانباختگان این سانحه را کشف کنند.
 
احمدی افزود: اواخر امشب به همراه گروه ارزیابان، قطعات جدید کشف شده پیکر جان‌باختگان نیز به قرارگاه انتقال می یابد و با حضور گروه ارزیاب جلسه تخصصی در سی سخت برگزار می شود.
 
بهشتی فرماندار دنا هم با بیان اینکه کار اعزام تیم های تخصصی هوانیروز، هلال احمر دیروز و امروز انجام شد، گزارشی از آخرین وضعیت استقرار نیروهای مدادی در ارتفاعات 3 هزار و 700متری دنا ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز