خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خبرداد:

راه‌اندازی مرکز نگهداری زلزله‌زدگان قطع نخاعی در کرمانشاه/ تاسیس 28 مهدکودک در مناطق زلزله زده

کد خبر : ۵۷۴۲۷۲

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از راه اندازی مرکز تخصصی درمان و نگهداری آسیب دیدگان نخاعی هفته آینده در شهرک بهداری کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید قادری روز یکشنبه در نشست خبری که به منظور ارایه گزارش اقدامات بهزیستی در مناطق زلزله زده استان در محل اجتماعات شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه برگزار شد، افزود: در زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه حدود 118 مورد معلولیت جدید شناسایی شد که 20 مورد آنها معلولیت خیلی شدید و ضایعات نخاعی است.

وی در ادامه با بیان اینکه از هفته آینده دومین مرحله رسیدگی و مداخلات روانی به زلزله زدگانی که با مشکلات حاد روانی مواجه‌اند، آغاز می شود، اظهار داشت: از 38هزار و 500 نفری که مداخلات روانی برای آنها انجام شده، 25هزار و 858 نفر به هیچ مداخله روانی نیاز نداشتند و پنج هزار و 515 نفر برای مداخلات روانشناختی شناسایی شدند.

قادری با تاکید بر اینکه این مداخلات طیف گسترده بیماری‌ها و مشکلات روانی را شامل می‌شود گفت: از این تعداد چهار هزار و 600نفر از مشاوره گروهی برخوردار شدند و در کلاس‌ها شرکت کرده و از مشاوره‌ها بهره‌مند شده‌اند.

به گفته وی، از این میزان 2 هزار و 600 نفر نیز از مشاوره فردی برخوردار شدند که اگر به مداخله بیشتر نیاز داشتند به اورژانس اجتماعی ارجاع داده شدند.

قادری یادآور شد، 170نفر زلزله زده دیگر نیز از مداخلات فوری و ارجاع برخوردار شدند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه قادری یادآور شد: تاکنون 14 کودک در این حادثه هر دو والدین خود را از دست داده‌اند و همچنین 28 مورد کودک، مادر و 18 مورد هم پدر خود را از دست داده‌اند.

قادری تاکید کرد: هیچ کودک زلزله زده‌ای، بدون سرپرست نمانده است و هیچ کودک بی سرپرستی رها نشده است و بستگان درجه یک سرپرستی آنها را به عهده گرفتند که از طرف بهزیستی مستمری آنها در حال فعال شدن است.

وی در بخش دیگر از سخنانش از راه اندازی 28 مهدکودک در مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: دفترچه‌های اقلام ضروری زندگی در بین زلزله زدگان استان توزیع می‌شود.

قادری همچنین گفت: 174میلیارد ریال اجناس حمایتی از سوی خیران به زلزله زدگان استان کرمانشاه اهدا شده است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزیی دیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز