خبرگزاری کار ایران

سازمان انتقال خون همدان اعلام کرد:

مردم تا اطلاع ثانوی به مراکر انتقال خون مراجعه نکنند

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۸۲۰

مدیر سازمان انتقال خون استان همدان با توجه به تکمیل ظرفیت اهدای خون در شرایط کنونی٬ از مردم خواست تا اطلاع ثانوی برای اهدای خون به این سازمان مراجعه نکنند.

به گزارش ایلنا، افشین محمدی  بیان کرد: در همان شب نخست پس از این اتفاق و قبل از مراجعه مردم برای اهدا٬ سازمان با توجه به ذخایر قبلی ۹۰ واحد پلاسما٬ ۲۰ واحد کرایو و ۳۰ واحد گلبول قرمز فشرده از گروه‌های خونی منفی را به استان کرمانشاه ارسال کرد.

وی تصریح کرد: از ساعات اولیه صبح اولین روز پس از این حادثه سازمان با خیل عظیم از مراجعه کننده برای اهدای خون روبه رو بود که در نوع خود نادر بود.

محمدی افزود: در مجموع حدود هزار و ۴۳۹ نفر مراجعه کننده برای اهدا خون داشتیم  که از میان این تعداد ۳۱۴ نفر خون اهدا کردند که ۱۴۰نفر آنان دارای گروه خونی منفی بودند. 

مدیر سازمان انتقال خون استان همدان یادآور شد: از آنجایی که نیاز نبود تا از تمامی مراجعه کنندگان خون دریافت کنیم افراد را قانع کردیم در طرح نوبت دهی شرکت کنند تا در صورت نیاز با توجه به گروه خونی‌شان خون اهدا کنند. زیرا هر فرد پس از یک بار اهدا تا ۳ماه قادر نیست مجدداً خون اهدا کند و همین امر باعث از بین رفتن اهدا کنندگان بالقوه برای مواقع ضروری خواهد شد.

افشین محمدی در ادامه گفت: واقعیت این است که استان کرمانشاه در حال حاضر برای دریافت خون اعلام بی‌نیازی کرده است و بنده نیز ضمن تشکر از این حمایت و نوع دوستی هم استانی های عزیز از آن‌ها درخواست می‌کنم تا اطلاع ثانوی برای اهدای خون به سازمان مراجعه نکنند زیرا اگر این خون مصرف نشود بعداز مدتی قابل استفاده نخواهد بود و فرد اهدا کننده نیز تا ۳ماه آینده قادر به اهدای مجدد نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز