خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد:

اختصاص 1000 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۷۲۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از اختصاص بالغ بر 1000 میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت برای اشتغال فراگیر و اشتغال روستائیان کردستان در سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد رشیدی در پنجمین‌نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به 5 بسته اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اشتغال و توانمندسازی نیروی کار به عنوان یکی از مهمترین این بسته هاست که همواره به عنوان دغدغه مسئولان کشوری و استانی مطرح و مورد تاکید قرار گرفته است.

رشیدی، ارتقاء مهارت آموزی و اشتغال پذیری- بازاریابی کسب و کار-پیوند بین نیروی کار و بنگاه تولیدی و همچنین تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی را ازجمله اهداف این بخش از اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به طرح کارورزی و مزایا و اهداف این طرح اظهار داشت: این طرح ملی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف کاهش هزینه های نیروی کار و هدفمندسازی هر چه بیشتر یارانه ها در جهت ارتقاء اشتغال جوانان ارائه و عملیاتی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: تاکنون بیش از 10 هزار نفر در کردستان برای طرح کارورزی ثبت نام کرده اند که از این تعداد3462 نفر واجد شرایط شناخته شده اند.

وی با یادآوری اینکه مدت زمان طرح کارورزی 4 تا 6 ماه است، اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی و حداقل دستمزد قانون کار فرد کارورز براساس مدرک تحصیلی او از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود و صاحبان بنگاه تولیدی هیچ هزینه ای از محل بکارگیری کارورز متحمل نمی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز