خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ شرقی:

تقاضای ۳۶ هزار و ۶۰۵ مورد بازنشستگی پیش از موعد در آذربایجان‌شرقی تایید شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۱۲

از سال ۸۸ تا سه ماهه نخست سال‌ جاری ۲۸ هزار و ۸۵۴ مورد تقاضای بازنشستگی پیش از موعد داشتیم که طی ۴۱۱ جلسه کاری به ۲۴ هزار و ۴۷۰ مورد، رسیدگی و ۱۷ هزار و ۷۳۳ مورد تایید شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور در استان، ۵۳ هزار و ۸۵۵ مورد تقاضای بازنشستگی پیش از موعد داشتیم که از این تعداد ۳۶ هزار و ۶۰۵ مورد تایید و تاکنون ۱۵ هزار و ۸۸۳ مورد بازنشسته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میراحد حسینی در سومین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تبریز اظهارداشت: از سال ۸۸ تا سه ماهه نخست سال‌ جاری ۲۸ هزار و ۸۵۴ مورد تقاضای بازنشستگی پیش از موعد داشتیم که طی ۴۱۱ جلسه کاری به ۲۴ هزار و ۴۷۰ مورد، رسیدگی و ۱۷ هزار و ۷۳۳ مورد تایید شد.

وی ادامه داد: کارهای سخت و زیان‌آور کارهایی است که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالا‌تر از ظرفیت‌های طبیعی جسمی و روانی در وی ایجاد شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن بوده و بتوان با به کارگیری تمهیدات فنی، مهندسی بهداشتی و ایمنی صفت سخت و زیان‌آور بودن را از آن مشاغل کاهش داد و یا حذف کرد.

حسینی خاطر نشان کرد: افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته و در هر مورد حق بیمه مدت مذبور را به سازمان پرداخته باشند می‌توانند تقاضای مستمری بازنشستگی کنند و هر سال سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور یک و نیم سال محاسبه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ممانعت از بیماری‌های زودرس، صیانت از نیروی کار، افزایش ایمنی محیط کار و حذف هزینه‌های درمان بی‌مود را از اثرات اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور خواند و گفت: اجرای این قانون زمینه را برای اشتغال نیروی جوان و خروج نیروهای فرتوت و فرسوده فراهم می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز