خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره شب‌های فرهنگی رشت در برج میلاد تهران

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۶۵۰

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت از برگزاری جشنواره شب‌های فرهنگی رشت در برج میلاد تهران خبرداد.

میرزایی در گفت و گو با ایلنا گفت: جشنواره شب‌های فرهنگی رشت در برج میلاد تهران طی هماهنگی فرمانداری ، شهرداری ،شورای شهر،  سازمان فرهنگی،ورزشی و اجتماعی شهرستان رشت و سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد که هدف ما ایجاد فضا برای تولیدکنندگان بود تا بتوانند در انظار عمومی هنرهای خود را ارائه دهند. حدود 30 نفر از هنرمندان صنایع دستی و غذایی با پوشش لباس محلی در این مراسم شرکت دارند. که در کنار این برنامه‌ها، اجرای آیین‌های مرسوم رشت، موسیقی محلی و سنتی برگزار شد. 

وی با اشاره به مقام نخست رشت به عنوان شهر خلاق خوراکی افزود: روستای فشتکه بخش خمام نیز از لحاظ حصیربافی به ثبت ملی رسیده است.

2 حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری مورد توجه ماست که در بخش گردشگری با نصب بنر، استند و تابلوها در سطح شهر، جاذبه‌های گردشگری شهرستان را در معرض دید قرار می‌دهیم تا بدین طریق بتوانیم جذب توریست کنیم. 

وی افزود: با اجرای طرح بوم گردی، ساخت خانه‌های سنتی با طرح چوب را آغاز کردیم که این طرح خود سبب اشتغال زایی و فقرزدایی می‌شود در حوزه سرمایه‌‌گذاری هم با این طرح می‌توان سرمایه‌گذاری کرد. هدف ما این است می‌توان اشتغال‌زایی کرد.

میرزایی خاطرنشان کرد: در نوروز 95 حدود 6 میلیون نفر گردشگر وارد شهر رشت شده بود که امسال این رقم افزایش داشته که در ایام نوروز بیش از 1980 نفر اسکان یافتند. این شهرستان رتبه نخست در ارائه امکانات رفاهی برای گردشگران نوروزی در سال 96 را از بین سایر شهرستان‌ها و استان‌ها کسب کرده است. 12 هتل، 6 مجتمع گردشگری، 102 واحدهای پذیرایی و سفره‌خانه‌های محلی حدود 90 واحد خانه مسافر و  13 واحد مهمان پذیر وجود دارد. 

وی در پایان ضمن تشکر از فرماندار رشت و مدیران برج میلاد خواستار ایجاد فضای مناسب برای هنرمندان افزود: با برنامه های ارائه شده در تلاش هستیم تا بتوانیم اشتغال‌زایی کرده و چرخه اقتصادی را به چرخ درآوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز