خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان خبر داد:

ثبت پرونده چند ملیتی نوروز در سازمان جهانی یونسکو

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۲۷۴

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با تاکید بر اینکه امسال سازمان میراث فرهنگی به‌ دنبال ثبت پرونده چند ملیتی نوروز در سازمان جهانی یونسکو است، گفت: این پرونده با مشارکت 12کشور با هدف معرفی آیین مهرورزی ، نشاط و مهربانی نوروز صورت می‌گیرد.

به گزارش‌ایلنا از رشت، در آستانه نوروز و آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر نشست کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر و شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در استانداری گیلان برگزار شد.

رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به موقعیت گیلان در امر گردشگری و لزوم فراهم کردن بسترهای توسعه این صنعت، بر ضرورت هماهنگی دستگاه های اجرایی برای تحقق این مهم تاکید کرد.

وی نقش روابط عمومی‌ها را بسیار پررنگ و اثرگذار خواند و افزود: مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی گیلان همواره بازوان پرتوان مدیران استان بوده اند و اطلاع رسانی و انعکاس رویدادها از سوی آنان قابل تقدیر است.

علیزاده، شعار انتخاب شده نورز امسال را "نوروز متفاوت" عنوان کرد و گفت: تلاش است با رویکرد مذکور فضایی مطلوب و متنوع را برای مسافران نوروزی در استان گیلان رقم بزنیم.

وی حوزه گردشگری را فرصتی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی برشمرد و با بیان اینکه گردشگری در بحث، اقتصاد، اشتغال و توسعه اجتماعی و فرهنگی تاثیری مستقیم دارد تصریح کرد: امسال به‌صورت هماهنگ‌تر و پررنگ‌تر از سال‌های گذشته حوزه گردشگری و نوروز در استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر اینکه امسال سازمان میراث فرهنگی به‌دنبال ثبت پرونده چند ملیتی نوروز در سازمان جهانی یونسکو است، بیان کرد: این پرونده با مشارکت 12 کشور با هدف معرفی آیین مهرورزی، نشاط و مهربانی نوروز اجرایی می شود.

ثبت پرونده چند ملیتی نوروز در سازمان جهانی یونسکو

علیزاده، تشکیل پرونده و دانش‌نامه نوروز و ارائه آن به سازمان جهانی یونسکو را یکی از اهداف مهم سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: هر کدام از استان‌ها با تنوع اقلیمی و قومیتی که دارند می‌توانند نقش‌پرداز موضوع مذکور در سطح بین‌المللی باشند.

وی با اشاره به اینکه سفر به استان گیلان در سال‌های اخیر رونق ویژه‌ای گرفته است تاکید کرد: ورود گردشگران به استان گیلان تنها مختص به نوروز نیست بلکه در تمامی فصول سال استان گیلان میزبان مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر اینکه سطح انتظارات مردم و مسافران از استان بالا رفته است خاطرنشان کرد: مردم گیلان در بحث گردشگری مطالباتی دارند و معیشت بخشی از مردم گیلان وابسته به گردشگری است.

علیزاده با اشاره به اینکه فضای ذهنی استان به سمت جذب گردشگر و توسعه فضای گردشگری در استان است بیان کرد: استراتژی استان گیلان بر پایه گردشگری بنا شده لذا باید از این فرصت به‌طور بهینه استفاده نمود.

وی با تاکید بر اینکه باید فضای گردشگری استان را با ارتقای بیشتری پیش ببریم تصریح کرد: گردشگری می‌تواند در تمامی عرصه‌ها موجب ارتقای توسعه استان شود.

حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان  با اشاره به اینکه نوروز شروع یک میزبانی بزرگ برای استان گیلان است، اظهار داشت: استان گیلان با همدلی و همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به میهمان نوازی و مهمان دوستی در کشور مشهور است.

وی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای ارتقای ارائه خدمات به مهمانان نوروزی استفاده کرد افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توسعه گردشگری است.

این مسئول با تاکید بر اینکه گردشگری می‌تواند توسعه چشمگیری در تمامی حوزه‌های استان به‌وجود آورد بیان کرد: تمامی اعضای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی در گیلان به منظور خدمات دهی مطلوب به 10 کمیته تقسیم بندی شدند.

وی با اشاره به اینکه این ستاد به‌صورت دائمی و در طول سال با شرح وظایف مشخص و ساختار منسجم در امر ساماندهی، توسعه و ارتقای خدمات سفر و گردشگری فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: اگر 10 کمیته مذکور وظایف خود را به‌درستی ایفاء کنند هیچ مشکلی در حوزه گردشگری در استان نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز