خبرگزاری کار ایران

اشتغالزایی 200 نفر در نخستین مرکز شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۲۹۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین مرکز شتاب دهنده فرهنگی استان زنجان زمینه اشتغالزایی 200 نفر را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز(11 شهریور) در آیین گشایش نخستین مرکز شتابدهی فرهنگی دیجیتال کشور با بیان اینکه نخستین مرکز شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان زنجان افتتاح می شود، گفت: این مرکز می تواند برای 200 نفر اشتغالزایی کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی موثرترین نقش را در تغییر روند فرهنگ جامعه دارد، ادامه داد: این فضا  بخصوص در بخش خانواده ها موثر است.

به گفته مقدم، از اینرو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تولید محتوا گام های اساسی برداشته است و زمانی تولید محتوا موثر است که زمینه را برای گسترش این برنامه ها داشته باشیم و با روند رو به رشد رحوزه رسانه های دیجیتال و بخش نرم افزاری بتوانیم تاثیرات مثبتی در جامعه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: این اقدام نخست است و اگر این روند با سرعتی که دارد تداوم پیدا کند، زنجان به قطب فرهنگی دیجیتال تبدیل می شود.

به گفته مقدم  زنجان یکی از مراکز مهم دانشگاهی کشور است و در سفر ریاست جمهور به زنجان از این استان به عنوان مرکز آی تی کشور نام برده شد.

در ادامه اسدی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان ابر زندگی افزود: موسیقی دیجیتال؛ گردشگری دیجیتال، هنر و انتشارات دیجتال بیانگر زندگی دیجیتال است.

وی با بیان اینکه بازاریابی ذات زندگی شده‌است، افزود: ظرفیت های بالای فرهنگی کشور و تلفیق آن با دیجیتال می تواند زمینه اشتغالزایی را فراهم سازد.

این مقام مسوول بر ضرورت هم افزایی برای کارآفرینی تاکید کرد و گفت: ظرفیت بالایی در کشور مغفول مانده است که از آن جمله می توان به صنایع دستی استان زنجان اشاره کرد.

اسدی به ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی در کشور اشاره کرد و گفت: تجارت بین المللی در حوزه استارات آپ ها و ظرفیت جوانان در خلق ثروت بیانگر ضرورت بهره مندی از شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال است.

وی گفت: پیاده سازی زیست بوم کارآفرینی، توسعه فرهنگی منطقه، ارزآوری از طریق صادرات محصولات فرهنگی دیجیتال، افزایش دسترسی به خدمات فرهنگی بویژه خدمات فرهنگی بومی، جذب حامیان و سرمایه گذاران از اهداف این شتاب دهنده است.

اسدی با یادآوری اینکه امسال به دنبال ایجاد 200 اشتغال در حوزه فرهنگ دیجیتال در استان هستیم، خاطرنشان کرد: در شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال سرمایه اجتماعی، آموزش، اتصال به دانشگاه، حمایت مالی و بازار در اختیار افراد قرار می گیرد و تا پایان امسال 10 شرکت دانش بنیان فرهنگی در استان زنجان ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز