خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

ساخت سیلوهای استاندارد اولویت مورد نیاز کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۰۶۲

رعایت کیفیت و استانداردهای بهداشتی در ساخت سیلو، یکی از مهمترین شروطی است که کارگروه اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان پیش پای متقاضیان احداث سیلو در استان گذاشت.

به گزارش ایلنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در اولین جلسه کارگروه اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان درخواست متقاضیان احداث سیلو مورد بررسی و استقبال قرار گرفت.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ضمن اعلام استقبال از هر نوع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کردستان اعلام کرد: در تمدید یا صدور مجوز احداث سیلو در استان اولویت با افرادی است که نیازی به تسهیلات بانکی نداشته باشند.

حسین فیروزی با تاکید بر اینکه رعایت استانداردهای فنی و بهداشتی و اتمام ساخت در موعد مقرر از تعهداتی است که سرمایه گذار باید به آن متعهد باشد، یادآور شد: ما هیچ تعهدی نسبت به تامین گندم ورودی به سیلوها نخواهیم داشت.

وی همچنین توجه به پراکندگی و تراکم سیلوها را به دلیل تاثیر در هزینه های حمل و نقل، حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز استان به افزایش ظرفیت ذخیره سازی استاندارد، سرمایه گذار هر بخشی اعم از خصوصی یا تعاونی که آمادگی بیشتری داشته باشد در اولویت قرار می گیرد.

کیفیت آرد و نان استان دستور کار دوم این جلسه بود که به دلیل ارتباط مستقیم آن با سلامت مردم، تشکیل کارگروه استانی پایش و نظارت بر آرد تولید شده در کارخانه های استان و کارگروه شهرستانی ارتقاء کیفیت نان مورد تاکید قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با استناد به نظرات اعضای جلسه، کیفیت آرد تولید شده در استان را متناسب با شاخص های علمی کیفیت مناسب اعلام و خاطرنشان کرد: در راستای ارتقاء کیفیت نان، آموزش کارگران خبازی ها مهمترین اقدامی است که مورد تاکید تمامی اعضای این جلسه قرار گرفته است.

فیروزی با تاکید بر اینکه سلامت مردم به هیچ عنوان قابل اغماض و تعلل نیست، اظهار داشت: 50% کیفیت نان به خبازی ها بستگی دارد به همین دلیل کارگروه های شهرستانی ارتقاء کیفیت نان موظفند تکنولوژی و استاندارد دستگاه های خبازی ها را بررسی کرده و در صورت نیاز به تعویض، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار دهند.

وی با یادآوری اهمیت آموزش کارگران خبازی ها، افزود: آموزش باید توسط مربیان درجه یک انجام شود و از سوی دیگر باید خبازی ها توجیه شوند که کیفیت نان تا چه اندازه در سلامت جامعه تاثیرگذار است.

فیروزی همچنین تنوع در پخت و ارائه انواع مختلف نان را در سلامت و حق انتخاب مردم موثر دانست و یادآور شد: تمامی عرضه کنندگان نان (آزادپز و یارانه ای) با سلامت مردم در ارتباط هستند و هیچکدام از شمول نظارت خارج نیستند.

وی در پایان با اذعان به اینکه اجرای نیت ارتقاء کیفیت نان به اقدامات سیستماتیک و هماهنگ نیاز دارد از کلیه دستگاه های ذیربط خواست با برخوردهای توجیهی و تدوینی تولیدکنندگان آرد و خبازی ها را یاری کنند و ابراز امیدواری نمود در پایان سال شاهد کمترین برخورد قهری با این اصناف باشیم.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز