خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در سفر به مازندران مطرح کرد:

امید ما از دیروز بیشتر است/ باید تولید ملی و اشتغال به گفتمان سال تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۹۶۷

رئیس‌ جمهوری گفت: باید تولید ملی و اشتغال که مقام معظم رهبری در سال جاری بر آن تأکید کرده‌اند به گفتمان سال تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم  افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 43 طرح و پروژه در استان مازندران، با اشاره به تاریخ و فرهنگ بزرگ، دین اسلام، مذهب علوی، عشق ایرانیان به خاندان رسالت و ایستادگی در 8 سال دفاع مقدس، گفت: ملت ایران ملتی بزرگ است و باید با نشاط، کار و تلاش به جلو حرکت کنیم.

رییس‌ جمهور افزود: امید ما از دیروز بیشتر است و دولت نیز به دنبال همین امر بود. برخی می‌گویند چرا در ماه‌های پایان دولت تدبیر و امید افتتاح طرح ها و پروژه‌ها زیاد است اما همه ما باید از این امر خوشحال باشیم و باید در نظر داشت، افتتاح پروژه‌ها و طرح‌ها مختص به زمان کنونی نبوده و در دهه مبارک فجر و هفته دولت، چندین افتتاح و بهره‌برداری داشتیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: همه ملت و ارکان نظام و کشور در حال تلاش برای تحقق این اهداف هستند و خوشحالیم که تحرک جدیدی در کشور بوجود آمده است.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه باید تولید ملی و اشتغال که مقام معظم رهبری در سال جاری بر آن تأکید کرده‌اند به گفتمان سال تبدیل شود، گفت: در جلسه‌ای با مقام معظم رهبری به بنده درباره کالاهای وارداتی تأکید کردند که اگر کارخانه‌ای در کشور در حال تولید است، نباید جنس مشابه خارجی وارد شود و بسیار مهم است که در سال جاری گفتمان همه ما به تولید، کار، تلاش و اشتغال تبدیل شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه ان‌شاء‌الله انتخابات پیش رو بسیار پررونق برگزار شود، به شرایط حساس کنونی کشور اشاره و تأکید کرد: باید قدرت، وحدت و انسجام خود را در این انتخابات به جهانیان نشان دهیم.

وی تأکید کرد: امید داریم که در این انتخابات، اخلاق قربانی نشود و مراقب هستم و همواره سفارش می‌کنیم که به اخلاق در کشور لطمه‌ای وارد نشود، چرا که اخلاق می‌تواند در جامعه،  آرامش، معنویت و اعتماد  ایجاد کند.

رییس‌ جمهور افزود: نباید دین خود را بفروشیم و شرایط کشور به گونه‌ای است که به دنیا نشان دهیم که انتخابات ما با انتخابات آمریکا و اروپا فرق دارد چرا که جامعه‌ای اسلامی بوده و بنیانگذار انقلاب اسلامی ما، امام خمینی(ره)، می‌باشد و رهبری همچون مقام معظم رهبری، دارای قانون اساسی اسلامی، قرآن و عشق به خاندان اهل بیت(ع) هستیم.

دکتر روحانی با اشاره به صبر و تحمل حضرت علی(ع) و اخلاق خوش ایشان با مردم، گفت: امیرالمؤمنین(ع) با اتصال به آسمان و حتی هوش بالای خود می‌دانست که ابن ملجم مرادی کیست؟ اما با این حال بیشتر از دیگران به وی لطف می‌کرد.

رییس‌ جمهور ادامه داد: تا متوجه می‌شویم، فردی رقیب ماست رفتار ما به گونه‌ای دیگر می‌شود، اما باید در نظر داشته باشیم که امیرالمؤمنین، هیچگاه به ابن ملجم لجوج و منافق ، با وجود شناخت کاملی که از وی داشت، حتی در آخرین لحظات عمر پربرکت خود تعرضی نکرد.

دکتر روحانی تصریح کرد: یکدیگر را دوست داشته باشیم، چرا که برادریم و از یک مملکت هستیم و باید به دنبال آبادانی ایران و تلاش برای تولید و اشتغال باشیم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه بسیار خوشحال‌کننده است جوانان ایرانی دارای شغل و با شجاعت و عزت نفس، مشغول بکار باشند، اظهار داشت: همه ما در یک کشتی بوده و زیر یک سقف هستیم و باید از خوشحالی و از کار مردم لذت ببریم.

دکتر روحانی تأکید کرد: کینه‌ها را کنار بگذاریم چرا که کینه‌ها به خودمان هم رنج می‌دهد. مگر اینکه کینه‌‌ای در راه خدا باشد که این موارد نیز استثنا است و نباید برای دنیا غمگین بود.

رییس‌ جمهور با اشاره به تخصیص اعتبار لازم و مناسب دولت یازدهم به کشاورزان آسیب‌دیده شمالی از سرمازدگی محصولات، اظهار داشت: پس از گزارش استاندار مازندران، این امری خوشحال‌کننده است و مردم ایران باید شاداب به جمهوری اسلامی ایران، مذهب شیعه، شمال سرسبز، خلیج فارس که نعمت الهی هستند، افتخار کنند.

دکتر روحانی در ابتدای این مراسم نیز هنگام افتتاح طرحهای مرتبط با توسعه بنادر ، به بهره‌برداری از فاز دو بندر امیرآباد اشاره کرد و گفت: افتتاح این طرح می‌تواند تحول خوبی در حرکت اقتصادی کشور ایجاد کند.

رییس‌ جمهوری در فرمان بهره‌برداری از طرح‌های مختلف بندر امیرآباد که توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، گفت: رشد 53 درصدی مسافرت‌های دریایی، نشان‌ دهنده رشد و توسعه کشور در این بخش است.

دکتر روحانی افزود: زمانی که واردات داریم و صادرات نداریم، به معنای آن است که کامیون‌ها باید، خالی به بنادر رفته و آنجا بارگیری نمایند، اما زمانی که صادرات توسعه پیدا کند، این اتفاق نخواهد افتاد. توسعه همزمان صادرات و واردات نشان می‌دهد که بخش‌های حرکت  اقتصادی و تولیدی به یکدیگر پیوند خورده اند.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه دریای خزر از لحاظ اقتصادی، گردشگری، انرژی و روابط سیاسی ما با کشورهای منطقه بسیار حائز اهمیت است، به افتتاح اسکله در منطقه آزاد بندر انزلی و بهره‌برداری از طرح توسعه بندر امیرآباد اشاره کرد و گفت: همه اینها بدان معنا است که توسعه بنادر ما در شمال و جنوب برای تقویت روابط تجاری اهمیت دارد.

دکتر روحانی توسعه شبکه ریلی و ترانزیت کالا از طریق کشورمان را موجب ایجاد تحول بزرگ در اقتصاد و توسعه روابط با کشورهای همسایه دانست و گفت: در یکسال گذشته روابط اقتصادی ایران و روسیه، بیش از 70 درصد افزایش یافته و در عین حال با دیگر کشورها نیز در زمینه صادرات و واردات، روابط خوبی داشته‌ایم.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه ایران با کشورهای حوزه اوراسیا در حال ایجاد منطقه آزاد تجاری است، که می‌تواند تحول بزرگی در منطقه بوجود آورد، خاطر نشان کرد: قراردادهای ما با کشورهای اوراسیا در آینده‌ای نزدیک به ثمر خواهد نشست و صادرات کالا از ایران به این کشورها، آغاز خواهد شد.

دکتر روحانی تأکید کرد: تمامی بخش‌های تولیدی و اقتصادی باید در سال اشتغال و تولید به میدان آمده و فعال باشند.

رییس‌ جمهوری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های استان مازندران را نشان از حضور فعال این بخش دانست و گفت: مشارکت مردم بسیار با اهمیت است و باید برای حضور مثمرثمر فعالان اقتصادی، آنها را تشویق کرده و امنیت لازم را برایشان بوجود آوریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز