خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی کارگران سنگرود از تعطیلی این واحد معدنی

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۴۷۰

درحالی که معدن زغال سنگ البرز غربی دارای انبوهی از بهترین و مرغوب‌ترین ذغال سنگ‌ها است اما متاسفانه بدلیل سهل انگاری برخی کار‌شناسان شرایط فنی برای استخراج ذغال سنگ توسط پیمانکار فراهم نمی‌شود و این واحد معدنی در آستانه انحال قرارگرفته است.

جمعی از کارگران معدن ذغال سنگ البرز غربی(سنگرود) با ارسال نامه‌ای خطاب به مقامات عالی کشوری نسبت به تصمیم وزارت صنعت‌، معدن و تجارت و شرکت فولاد ایران در خصوص انحلال این واحد معدنی، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۳۷۰ کارگر معدن البرز غربی واقع در بخش فاراب عمارلو از توابع رودبار زیتون در استان گیلان در این نامه به شرح مشکلاتی که باعثشده است تا برخی افراد به بهانه غیر اقتصادی بودن تولید این واحد معدنی را تعطیل و کارگران آن را بیکار کنند پرداخته‌اند.

به باور نویسندگان، درحالی که معدن زغال سنگ البرز غربی دارای انبوهی از بهترین و مرغوب‌ترین ذغال سنگ‌ها است اما متاسفانه بدلیل سهل انگاری برخی کار‌شناسان شرایط فنی برای استخراج ذغال سنگ توسط پیمانکار فراهم نمی‌شود و این واحد معدنی در آستانه انحال قرارگرفته است.

به باور این کارگران، تلاش برای انحلال معدن سنگرود در حالیست که بر اساس نقشه‌های قدیمی واسناد مربوط به کار‌شناسان آن دوره این واحد معدنی تا ۴۰ سال آینده ذغال سنگ قابل استخراج دارد.

درادامه این نامه کارگران تصریح کرده‌اند: این معدن تنها نقطه عطف اقتصادی دو منطقه «فاراب» و «خورگام» بوده وزمانی بالغ بر ۳ هزارو ۵۰۰ کارگر در این معدن کار می‌کرده‌اند که این میزان در سال ۹۰ به حدود ۶۰۰ نفر کاهش یافت وبعد آن نیز تا به امروز رقم کارگران شاغل در این معدن به ۳۷۰ نفر تنزل یافته است.

نویسندگان این نامه در ادامه با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در سال ۹۳ بر تولید ملی و مدیریت اقتصاد جهادی، افزوده‌اند: متاسفانه برخلاف این تاکیدات عده‌ای سود جو با بی‌توجه‌ای به این موضوع نسبت به تعدیل نیروی انسانی این واحد تولیدی در قالب بازنشستگی زود هنگام، خرید خدمت وانتقال نیروی انسانی آن به واحد‌های دیگر که تولید ذغال سنگ دارند اقدام کرده اند.

دربخش پایانی نامه، کارگران البرز غربی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان مربوطه نسبت به رفع مشکلات کارگران این واحد گله‌مند شده و خواستار آن شده‌اند تا مدیران سازمان توسعه ونوسازی معادن، شرکت تهیه تولید به جای رها سازی و خصوصی سازی این معدن به افزایش بهره برداری و تولید ذغال سنگ توجه کنند.

نویسندگان این نامه با تاکید بر اینکه کارگران این مجموعه بزرگ که از روستائیان متعصب نظام وجزء زحمتکشان به حق جامعه هستند، افزوده‌اند: معدن زغال سنگ البرز تنها منبع در امدی واشتغال جوانان منطقه است که پیش از این دو واحد صنعتی در شهرستان رودبار که زمینه اشتغال آنان را فراهم کرده بود همانند آب معدنی داماش وسیمان لوشان تعطیل شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز