خبرگزاری کار ایران

درگفت و گو با ایلنا مطرح شد:

"چهارشنبه سوری" را به "چهارشنبه سوزی" تبدیل نکنیم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: به احترام آتش نشانان حادثه پلاسکو "چهارشنبه سوری" را تبدیل به "چهارشنبه سوزی" نکنیم.

مجید علیپور در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و آتش بازی هایی که همه ساله به همین مناسبت برگزار می شود، اظهار داشت: در سال جاری به احترام آتش‌نشانان حادثه پلاسکو کمپینی در سراسر کشور برای ارج نهادن به مقام آتش نشانان فداکار و زحمت کش کشور تشکیل شد و به احترام این عزیزان امیدواریم امسال در شب چهارشنبه آخر سال شاهد هیچگونه حادثه تلخ و ناگواری برای خانواده ها نباشیم و مردم ایران در سراسر کشور موارد ایمنی را رعایت کنند.

علیپور افزود: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد. 

وی با بیان اینکه تعدادی بروشور و بنر در سطح شهر توزیع و نصب شده است تا مردم نکات ایمنی در شب چهارشنبه سوری را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: در این شب 46 نفر پرسنل عملیاتی در 11 مکان شهر آماده باش هستند تا درصورت بروز هرگونه حادثه خدمات رسانی لازم را به شهروندان ارائه دهند.

 مدیر عامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه در سال گذشته 97 مورد حادثه توسط نیروهای سازمان آتش نشانی مهار شد، گفت: درخواستی که از جوانان عزیز شهرمان داریم این است که از روشن کردن لاستیک در معابر و پیاده‌روها و استفاده از مواد آتش زا جدا خودداری کنند تا آسیبی به خود و دیگران وارد نکنند و به سلامت به استقبال نوروز بروند.

علیپور گفت: با وجود اینکه این سازمان 6 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر دارد، نبود یک نردبان امداد و نجات و یک ایستگاه آتش نشانی در مرکز شهرکرد از جمله کمبودهای ضروری این سازمان است.

وی در پایان ماسک، کپسول‌های تنفسی، کف‌های آتش نشانی، ست تشک، ست سنگین امداد و نجات، ست هیدرولیک، خودروی اطفا حریق، موتورسیکلت، لباس عملیاتی، شیلنگ‌های ضد اسید را از جمله تجهیزات خریداری شده در سال جاری برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان عنوان کرد.

کد خبر : ۴۶۸۷۴۸