خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی امور ورزش و جوانان کردستان:

جوانان رغبتی به ازدواج نشان نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۲۴۴

معاون فرهنگی امور ورزش و جوانان کردستان گفت: با وجود اینکه نیمی از جوانان ما دارای شغل هستند اما متاسفانه رغبتی به ازدواج نشان نمی‌دهند بنابر این لازم است پژوهشی در این زمینه صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هیرش رضایی در جلسه ستاد ساماندهی‌جوانان که با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار شد با بیان اینکه مطالبات جوانان عمومی و دامنگیر تمامی جامعه است، افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان جلسات متعددی را در شهرستان‌ها در حوزه جوانان تشکیل داده اما متاسفانه در 32 جلسه تشکیل شده تنها 17 فرماندار حضور داشتند و 15 جلسه هم با حضور معاونین فرماندار و این نشان از سلب مسئولیت مدیران از این امر مهم است.

وی تصریح کرد: باید ادارات همراهی و مشارکت فعالی با این اداره برای رفع مشکلات جوانان استان داشته باشند و به ارائه گزارشی در  این رابطه بپردازند.

رضایی دو امر اوقات فراغت و راه اندازی مجمع خیرین ازدواج را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه رویکرد دولت جوان گرایی است لازم است ارتقای شاخص جوانان دغدغه ی همگان باشد.

معاون فرهنگی امور ورزش و جوانان کردستان به 3  مکاتبه ارسال شده به ادارات اشاره و ذکر کرد: متاسفانه تاکنون هیچ اداره ای پاسخگوی مطالبات نبوده است.

وی اظهار داشت: تصویب نامه شورای عالی جوانان به منشور تربیت نسل جوان به طور کامل تمامی حوزه ها را در بر می گیرد.

رضایی ضمن ارائه پیشنهاداتی در این رابطه گفت: باید ادارات ملزم به ارائه گزارشی تا پایان دی ماه از عملکرد خود باشند تا بتوان تصمیمات بهتری در این راستا اخذ شود.

معاون فرهنگی امور ورزش و جوانان مجمع خیرین ازدواج را دارای رویکرد فرهنگی آموزشی دانست و عنوان کرد: هر چند نگاه مادی لازمه پیشبرد اهداف است اما بیشتر رویکرد فرهنگی آموزشی ملاک است و دو دستگاه کمیته امداد و بهزیستی تنها مخاطبان خود را پوشش می دهد در حالی که این امر بسیار فراگیر تر و جامع تر است.

رضایی همچنین به آمار زنان و مردان مجرد در سال 90 اشاره و ادامه داد: با وجود اینکه نیمی از جوانان ما دارای شغل می باشند اما متاسفانه رغبتی به ازدواج نشان نمی دهند بنابراین لازم است پژوهشی در این زمینه صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: ادارات ملزم به شناسایی خیرین در تمامی حوزه ها به خصوص حوزه آموزش و فرهنگ هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز