خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام توانایی مطرح کرد:

انتقاد سبب رفع نقایص می شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۵۰۸

حجت‌الاسلام توانایی برگزارنکردن همایش تجلیل از منتقدان را ضعفی بزرگ خواند و عنوان کرد: متاسفانه سالی یک بار هم این همایش درکشور برگزارنشده است بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که به سمت جامعه ایده آل حرکت می کنیم چرا که لازمه تحقق این مهم انتقاد است که سبب رفع نقایص می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محمد حسین توانایی امروز در گردهمایی مدیران و مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در سنندج ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه استاندار کردستان برای تحقق این واجب اظهار داشت: مقام معظم رهبری 5 مرحله را برای رسیدن به جامعه  ایده آل بیان کردند که انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را دربر می گیرد.

وی تصریح کرد: اکنون کشور ما در مرحله دولت اسلامی است و هنوز دو مرحله برای تحقق خواسته مطرح شده باقی مانده که تنها در صورت عزم ، اراده و پشتکار همگان محقق خواهد شد.

حجت الاسلام توانایی با بیان اینکه در حال گذار از دولت اسلامی به جامعه اسلامی هستیم ابراز داشت: باید تمامی نهاد هاو دستگاه ها در راستای تحقق این فریضه ی واجب تلاش کنند.

مدیر کل نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سکوت اختیار کردن در برابر منکرات را خلاف تحقق این مهم عنوان کرد و گفت: بر اساس اصل 8 قانون اساسی این امر به سه شیوه ی دولت به مردم، مردم به دولت و مردم به مردم انجام می شود و همگان دارای حقوق شهروندی می باشند لذا تمرکز کردن صرفا با لسان موجب برآورده شدن جامعه ایده آل نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: طبق سخنان مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر نیاز به حرکت اجتماعی دارد و باید همگان سه اصل مذکور را مد نظر قرار دهند چرا که در دنیا این امر بسیار مورد تاکید است.

حجت‌الاسلام توانایی برگزار نکردن همایش تجلیل از منتقدان را ضعفی بزرگ خواند و عنوان کرد: متاسفانه سالی یک بار هم این همایش در کشور برگزار نشده است بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که به سمت جامعه ایده آل حرکت می کنیم چرا که لازمه تحقق این مهم انتقاد است که سبب رفع نقایص می شود. 

به گفته وی امروزه بحران پیچیده ی شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در ترویج منکرات ایفا می کند و باید مدیریت و فرهنگ سازی گسترده ای در این مورد صورت گیرد.

حجت الاسلام توانایی تاکید کرد: در این شبکه ها تخریب و سیاه نمایی صورت می گیرد و شهروندان نباید در این مسئله ی مهم بی تفاوت عمل کنند.

مدیر کل نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه تکنولوژی و فناوری در حال گسترش است تصریح کرد: به مراتب گسترش علم و دانش منکرات هم در جامعه نمود پیدا می کند که باید مدیریت اساسی در این رابطه اتخاذ شود و این را باید در نظر داشته باشیم که در یک جامعه صد در صد این مهم تحقق پیدا نمی کند ولی باید تلاش کنیم که این کمیت هم را برطرف کنیم. 

وی با تاکید بر مسئولیت اجتماعی همگان در جامعه در راستای تحقق این امر افزود: با اقامه ی نماز جماعت در ادارات و تسلط بر نفس خویش زمینه تقویت ایمان همکاران در ادارات فراهم می شود.

حجت الاسلام توانایی خاطرنشان کرد: باید در چارچوب برنامه در تمامی استانها برنامه ریزی مستحکمی شکل بگیرد و برگزاری کلاس های آموزشی در جهت توسعه این امر را باید ترویج داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز