خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

جابجایی زندان مرکزی یاسوج به مشکل خورده است/ اعتبار اولیه برای ساخت زندان 50 میلیاردتومان است

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۶۸۱

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آخرین پیگیریها برای جابجایی زندان یاسوج که مانع طولانی شدن باندهای فرودگاه مرکز استان شده است، اظهارداشت: متاسفانه زمین پیش بینی شده برای جابجایی زندان مرکزی از سوی کارشناسان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مورد تایید واقع نشد.

پژمان نیک اقبالی به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: جابجایی زندان مرکزی یاسوج برای رفع مشکل کنونی افزایش باندهای فرودگاه مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیازمند به زمینی با مساحت 20 هکتار و رعایت نکات امنیتی است.

وی افزود: بعد از پیگیری های مستمر بالاخره 2 قطعه زمین در حاشیه شهر یاسوج با رعایت نکات امنیتی مشخص و قرار شد که این اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای ساخت زندان قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اظهارتاسف از اینکه قطعه اول زمین پیش بینی شده برای ساخت زندان از سوی کارشناسان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تائید نشد، خاطرنشان کرد: ایرادی که این کارشناسان بر زمین موردنظر گرفتند این بود که آن محدوده پوشیده از جنگل است.

نیک اقبالی گفت: در سفر ریاست جمهوری، با مهندس جلالی ریاست سازمان جنگل ها نشستی برگزار کردیم و قول هایی نیز گرفتیم اما کارشناسان برای باردوم نیز زمین پیش بینی شده را تائید نکردند.

وی با اشاره به مشکلات قطعه دوم موردنطر برای ساخت زندان مرکزی یاسوج، تصریح کرد: زمین دوم در پشت تیپ 48 فتح پیش بینی که بخشی از آن مربوط به افراد حقیقی بود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مالکان اراضی موردنطر رایزنی و حاضر به فروش اراضی خود شدند اما کمبود اعتبارات سبب ردشدن پیشنهاد برای خرید آن اراضی شد.

نیک اقبالی، اعتبار اولیه برای ساخت زندان مرکزی یاسوج را 50 میلیارد تومان عنوان و اظهار داشت: اعتبار تکمیلی این پروژه 100 میلیاردتومان بوده اما با 50 میلیارد تومان می شود فاز اولیه ساخت زندان یاسوج را به اتمام رساند.

وی با ضروری خواندن جابجایی زندان مرکزی یاسوج برای رفع مشکلات کنونی فرودگاه مرکز استان، یادآور شد: متاسفانه نبود زمین موردنظر سبب راکد شدن این پروژه مهم شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس قانون، زندان مرکزی یاسوج باید تا چهار سال آینده جابجا شود و مسئول ساخت و ساز آن نیز وزارت راه و شهرسازی است.

نیک اقبالی با تاکید براینکه براساس همان قانون، برای ساخت زندان باید اراضی منابع طبیعی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مساحت اولیه برای اجرای پروژه زندان یاسوج 20 هکتار بوده که از این میزان مساحت، پنج هکتار مختص خود ساختمان زندان و برجک ها است.

وی گفت: مابقی اراضی موردنظر برای انجام امور دیگری که زندان برای اشتغال زندانیان پیش بینی می کند در اختیار آنان قرار می گیرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقد است هرچه مساحت زندان بیشتر باشد می تواند نتایج بهتری برای ایجاد اشتغال زندانیان فراهم آورد.

نیک اقبالی گفت: اگر اعتبار اولیه موردنیاز برای ساخت زندان یاسوج در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد مدت زمان اتمام این پروژه سه ساله خواهد بود.

وی افزود: تلاش ها برای پیداکردن زمین موردنیاز ساخت زندان یاسوج همچنان ادامه دارد و البته آقای " فلاحتی مطلق " مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد تلاش های فراوانی با حوزه عمرانی استانداری این استان در این ارتباط داشته اند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از همراهی سازمان مرکزی زندان های کشور نیز تقدیر و از آمادگی آنان برای جابجایی زندان یاسوج خبرداد.

نیک اقبالی گفت: مشکل اصلی برای جابجایی زندان مرکزی یاسوج پیدانشدن زمین مورتائید کارشناسان است که امیدواریم این مشکل بزودی حل شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، امکان پرواز هواپیماهای بزرگ در فرودگاه یاسوج بدلیل نزدیکی زندان مرکزی این شهر با فرودگاه وجود ندارد.

جابجایی زندان مرکزی یاسوج برای طولانی کردن باندهای فرودگاه و فرود هواپیماهای بزرگ در فرودگاه این شهر ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز