خبرگزاری کار ایران

تا یک ماه آینده؛

سه هزار هکتار زمین برای توسعه زیتون کاری در گیلان تعرفه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۱۴

استاندار گیلان با رئیس بنیاد مستضعفان کشور برای تعرفه یک قطعه زمین ۳ هزار هکتاری برای توسعه باغ زیتون به توافق اولیه رسیده‌ایم که طی یک ماه آینده محقق می‌شود.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز، ۷ آبان، در حاشیه بازدید مهندس سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان کشور، از پروژه‌های گیلان به خبرنگاران گفت: در راستای نشست مشترک مدیران استان گیلان با رئیس بنیاد مستضعفان کشور که سوم آبان در تهران برگزار شد، سرمایه‌گذاری‌های جدید در گیلان مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، وی با خواستار همکاری بیشتر مسئولان جهت توسعه استان گیلان شد و افزود: مهندس سعیدی‌کیا از سرمایه‌گذاری در گیلان ابراز علاقه کردند و با یک تیم ۲۰ نفره از مدیران ارشد، معاونان بنیاد مستضعفان کشور و جمعی از مدیران هلدینگ به گیلان آمدند.

نجفی توسعه باغات زیتون را یکی از دستاوردهای سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به گیلان دانست و تصریح کرد: طی ۲ دهه اخیر، استان گیلان در بحثزیتون هم از نظر علمی - آموزشی و هم از نظر سطح زیر کشت حرف اول را در کشور می‌زد اما متاسفانه امروز مقام سوم را داریم و می‌خواهیم به جایگاه خودمان بازگردیم لذا بنیاد مستضعفان با پیش‌بینی یک قطعه زمین ۴۰۰ هکتاری در منطقه علی‌آباد شهرستان رودبار نسبت به احداثباغ زیتون سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در مجلس از اعلام آمادگی رئیس سازمان جنگل‌ها برای همکاری در پروژه احداثباغ زیتون خبر داد و اضافه کرد: معاون باغبانی وزیر کشاورزی نیز در این سفر یک‌روزه مهندس سعیدی‌کیا را همراهی کردند.

وی در ادامه از ایجاد یک واحد دامداری صنعتی با چند هزار راس دام در منطقه صومعه‌سرا خبر داد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار شروع خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به معضل چندساله کارخانه سیمان لوشان، بیان کرد: طی توافق اولیه با مهندس سعیدی‌کیا، رضایت بخشی از کارگران بیکار شده این کارخانه جلب می‌شود و بخش دیگر در کارخانه جدید غیر سیمان(مشابه سیمان) فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، زیرا شهر لوشان گنجایش کارخانه سیمان را ندارد.

نجفی به مشکل آسفالت جاده سیاهکل - دیلمان و جاده اشکورات اشاره کرد و متذکر شد: جاده سیاهکل - دیلمان و جاده دیلمان به طرف رودبار و پیرکوه به علت عبور ماشین‌آلات سنگین و کامیون‌های حمل سیمان کارخانه سیمان دیلمان تخریب شده است و این مسئله از ۳ محور ییلاق به استان ضربه می‌زند، زیرا هم موجب نارضایتی گردشگران می‌شود و هم افزایش کرایه حمل مسافر ساکنین این منطقه را در پی دارد؛ خوشبختانه اعتبارات ملی و استانی جذب شده و مهندس سعیدی‌کیا قبول کردند کل سیمان جاده‌های منتهی به این کارخانه را در هر ۳ محور تامین کنند و وزارت راه نیز تامین قیر مورد نیاز را به عهده دارد.

استاندار گیلان از شکل‌گیری کار بزرگی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز با مهندس سعیدی‌کیا برای تعرفه یک قطعه زمین ۳ هزار هکتاری برای توسعه باغ زیتون به توافق اولیه رسیده‌ایم که طی یک ماه آینده متجلی خواهد شد.

بازدید از باغات زیتون رودبار، بررسی وضعیت کارخانه سیمان لوشان، برطرف شدن وضعیت نابسامان جاده‌های منتهی به کارخانه سیمان دیلمان و… از جمله اهداف سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به گیلان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز