خبرگزاری کار ایران

نیکوسخن مطرح کرد:

آمار 4 میلیونی بیماران دیابتی در سطح کشور

رئیس آموزش فدراسیون بین‌المللی دیابت از آمار 4 میلیونی بیماران دیابتی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، امیر کامران نیکوسخن در مراسم روز جهانی دیابت در تالار شهیدان نژادفلاح کرج گفت: در حال حاضر 28 انجمن دیابت سراسر کشور فعالیت دارند که هر چند آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور وجود ندارد اما سال گذشته حدود 4 میلیون بیمار دیابتی در ایران شناسایی شدند که البته تعداد بیش از این است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در پیشگیری و کنترل دیابت افزود: امروزه آموزش اساس کنترل مرض دیابت است. افراد دیابتی باید با آموزش توانمند شوند و این آموزش حتی باید شامل همه افراد جامعه قبل از ابتلا به  دیابت هم باشد.

نیکوسخن خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها نه تنها مسایل جسمانی بلکه حتی روان‌شناختی را نیز باید در بر بگیرد و ضرورت دارد این آموزش‌ها از سوی شرکت‌های بیمه‌گر به عنوان اصلی از درمان پذیرفته شوند.

وی گفت: فرد دیابتی در طول سال ممکن است بیش از 2 تا 3بار نتواند به پزشک مراجعه کند اما با داشتن آموزش‌های لازم و خود مراقبتی می‌تواند روند بیماری خود را بهبود بخشد.

نیکوسخن با بیان اینکه کنترل دیابت نیاز به تصمیم‌گیری خود فرد بیمار دارد چراکه یک مسئولیت 24 ساعته است و نمی‌توان هر لحظه برای آن به پزشک مراجعه کرد، افزود: درمان دیابت، یک کار مطبی نیست بلکه باید تمام افراد دیابتی قبل از مراجعه به پزشک به انجمن‌های دیابت مراجعه و آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

کد خبر : ۴۲۸۹۵۵