خبرگزاری کار ایران

ولی عاقلی:

۱۰ درصد جمعیت ایران از دیابت رنج می‌برند

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۱۸۰

نخستین درمانگاه تخصصی دیابت شمال‌غرب کشور در ارومیه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، از سوی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی، نخستین درمانگاه تخصصی دیابت شمال‌غرب کشور در ارومیه افتتاح شد.

ولی عاقلی در مراسم افتتاحیه که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، گفت: درمانگاه تخصصی دیابت با واحد کلینیکی زخم و ترمیم بافت برای اولین بار در آذربایجان‌غربی با رویکرد درمانی زخم‌های دیابتی و مزمن تحت حمایت جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیماری دیابت از بیماری‌های پرهزینه به شمار می‌رود و طبق اعلام بنیاد بین‌المللی دیابت در جهان ۴۰۰ میلیون بیمار دیابتی در جهان وجود دارد، افزود: در جهان در هر ۱۰ ثانیه، دو نفر به  دیابت مبتلا می‌شوند که برطبق آمار ارائه شده، متاسفانه ۱۰ درصد جمعیت ایران از بیماری دیابت رنج می‌برند که رنج سنی مبتلایان به دیابت در ایران به ۴۵ تا ۵۵ رسیده است.

عاقلی با اشاره به اینکه هزینه‌های درمانی انواع دیابت چندین برابر هزینه‌های درمانی بدون عارضه آن است، افزود: هزینه‌های سرسام‌آور دیابت در ایران یک‌هزار میلیارد تومان هزینه حمایتی از سوی دولت برای پیشگیری این بیماری را دنبال داشته است.

وی ضمن ابراز خرسندی از احداث چنین مراکزی برای پیشگیری و درمان زخم‌های ناشی از دیابت افزود: ۳۰ درصد از بودجه کشور برای طرح سلامت اختصاص داده شده که راه‌اندازی مراکز درمانی برای بیماران دیابتی در کاهش هزینه‌های کشور نقش بسزایی دارد.

عاقلی درباره ارائه خدمات نخستین واحد کلینیکی زخم و ترمیم بافت آذربایجان‌غربی گفت: ویزیت، درمان زخم دیابتی، کنترل قند خون و پیشگیری از عوارض دیابت و مشاوره تغذیه بخشی از خدمات ارائه شده از سوی این درمانگاه در دو شیفت صبح و عصر به افراد دیابتی خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای ۲۵ نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی شده، افزود: واحد کلینیکی زخم و ترمیم بافت قادر به ارائه خدمات برای دیابت نوع اول، دوم و حاملگی بوده و تمام خدمات این واحد کلینیکی تحت پوشش بیمه است.

وی با اشاره به اینکه این درمانگاه متشکل از اتاق احیا، اتاق تحت نظر برای آقایان و بانوان،مشاوره تغذیه و واحد پیشگیری است افزود: در این درمانگاه ۵ پزشک متخصص داخلی و عفونی و کارشناس زخم همکاری دارند.

عاقلی افزود: کلینک زخم و ترمیم بافت در در دو طبقه با متراژ ۲۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی درباره اهمیت و لزوم راه‌اندازی درمانگاه زخم و ترمیم بافت بیماران دیابتی خاطرنشان کرد: در گذشته بیماران دیابتی دارای زخم برای درمان خود از آذربایجان‌غربی به تهران اعزام می‌شدند  که این مسئله ما را برآن داشت تا با افتتاح فاز یک این درمانگاه گامی مهم و تاثیرگذار در راستای درمان بیماران دیابتی استان برداریم.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: درمانگاه زخم دیابتی در فاز اول ارومیه را پوشش می‌دهد و  امید است به‌زودی فاز دوم درمانگاه نیز به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شود و مناطق شمال و جنوبی استان را پوشش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز