خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی در یاسوج مطرح کرد:

گرایش 2 برابری زنان به خودکشی نسبت به مردان/ خودکشی در کشور روبه افزایش است

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۷۱۹

رئیس سازمان بهزیستی از افزایش نرخ خودکشی در ایران اظهار نگرانی کرد و از افزایش گرایش 2 برابری زنان نسبت به این پدیده شوم در بین زنان ایرانی نسبت به مردان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج،"انوشیروان محسن بندپی" در هفتمین همایش معاونین امور اجتماعی بهزیستی کشور در یاسوج گفت: موضوع خودکشی از جمله آسیب های اجتماعی و رو به افزایش در کشور است.

وی افزود: با کمک و مداخله به موقع حوزه اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی، در سال گذشته چهار هزار و 240 مورد اقدام به خودکشی در کشور نافرجام ماند. 

رئیس سازمان بهزیستی ایران با ابراز نگرانی خود از روند افزایشی خودکشی در کشور، خاطرنشان کرد: از مجموع خودکشی‌های نافرجام در سال گذشته، 2هزار و 800 نفر از این افراد زن و یک هزار و 440 نفر نیز مرد بودند. 

محسن بندپی، متوسط خودکشی در کشور را شش هزار نفر در جامعه 100 هزار نفری عنوان و تصریح کرد:  آمار خودکشی در کشور به نسبت دیگر کشورها پایین‌تر است.

رئیس سازمان بهزیستی ایران گفت: توسعه کارهای فرهنگی، آگاهی بخشی خانواده‌ها و جامعه ، استفاده از ظرفیت‌های خیران و استانداردسازی خدمات از جمله برنامه‌ها و راهکارهای مهم بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی است.

گرایش 2 برابری زنان به خودکشی نسبت به مردان/ خودکشی در کشور روبه افزایش است

وی افزود: پدیده‌هایی نظیر افزایش طلاق، پایین آمدن سن اعتیاد و زنانه شدن اعتیاد نشان دهنده این است که باید رویکرد ما تغییر کند و باید براساس واقعیت‌های موجود در جامعه برنامه‌های کاربردی ارائه داد.

محسن بندپی در ادامه به برخی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور برای کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی اشاره و یادآورشد: این سازمان شش برنامه در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله آموزش جنسی، آموزش فرزند پروری و وفاداری و جلوگیری از خیانت را به مردم آموزش می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی‌ایران گفت: بر اساس برنامه‌ ششم توسعه سالانه 20 تا 25 درصد باید نرخ معلولیت در کشور کاهش پیدا کند.

محسن بندپی با بیان اینکه طرح غربالگری ژنتیک امسال برای زوج‌های جوان اجباری است و باید اجرا شود، یادآورشد: در سال برای 40 هزار زوج در 32 استان کشور طرح غربالگری اجرا شده که 30 درصد این زوجین احتیاج به مشاوره داشتند و 20 درصد آزمایش ژنتیک انجام دادند.

وی با بیان اینکه 400 میلیارد تومان اعتبار در سازمان برنامه‌ریزی بلوکه شده است، اظهار داشت: هر حوزه و استانی که بتواند طرحی در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی ارائه دهد می‌تواند از این اعتبار استفاده کند.

رئیس سازمان بهزیستی ایران گفت: سال گذشته تجهیزات توانبخشی مطلوبی به معلولان کهگیلویه و بویراحمد داده شد و سازمان نگاه ویژه‌ای به معلولان این استان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز