خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانون عالی اتحادیه زنان خانه کارگر کشور

اولین قربانیان بحران های کارگری در ایران زنان هستند

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۰۲۱

مجموعه خانه کارگر و اتحادیه زنان در ایجاد و گسترش کارآفرینی در کل منطقه آمادگی کامل را در حمایت از کارآفرینان دارد و از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید.

رییس هیئت مدیره اتحادیه زنان خانه کارگر مازندران درگفتگو با خبرنگار ایلنا در ساری با بیان اینکه زنان کارگر، در جامعه ایران از تبعیض های چندگانه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و قانونی رنج می برند گفت: اولین قربانیان وضعیت بحران اقتصادی در ایران  زنان هستند.

زهرا صادقی افزود:زنان کارگر، علاوه بر این که مشاغل کم در آمد و پرزحمت با ساعات کار طولانی و غیرقانونی در اختیار دارند و در شرایط کار مساوی با مردان دستمزد کمتری دریافت می کنند، در صف اول اخراج ها نیز قرار دارند.

وی تصریح کرد: اتحادیه زنان کارگر به منظور حفظ و احقاق حقوق مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران، صیانت از نیروی کار و اتحاد بین کارگران، حفظ و گسترش و هماهنگی منافع حرفه ‌ای و رفع هرگونه تبعیض بین کارگران زن و مرد، افزایش میزان اشتغال و بهره برداری کارگران و نهایتاً رشد اقتصادی کشور فعالیت می ‌کنند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی اتحادیه زنان خانه کارگر کشور با توجه به اینکه تحقق کارآفرینی و اشتغال در این منطقه نیز تحقق اقتصاد مقاومتی را در پی خواهد داشت، اضافه نمود: مجموعه خانه کارگر و اتحادیه زنان در ایجاد و گسترش کارآفرینی در کل منطقه آمادگی کامل را در حمایت از کارآفرینان دارد و از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید.

این فعال جامعه بانوان کارگری با تقدیر از تفکرات ناب دبیرکل خانه کارگر کشور در ایجاد وتقویت اتحادیه زنان خانه کارگر تصریح کرد:این اتحادیه زنان خانه کارگر مازندران  در سال 1387شکل گرفت و توانسته ایم تا کنون در سراسر استان بیش از 8 هزار نفر عضو بگیریم.

عضو هیئت اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با اعلام اینکه پنجمین کنگره خانه کارگر  سه شنبه هفته جاری در محل سالن ورزشی جهان پهلوان امامعلی حبیبی قائمشهر با حضور حسین کمالی وزیراسبق کاروامور اجتماعی کمالی برگزار خواهد شد  از زنان کارگر عضو اتحادیه زنان کارگر خواست با حضور پرشور خود به بیان مطالبات صنفی خود بپردازند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز