خبرگزاری کار ایران

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان آذربایجان‌غربی:

احزاب اصلاح‌طلب آذربایجان غربی کارنامه موفقی در انتخابات مجلس داشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۷۴۲

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان آذربایجان‌غربی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و کشور حیاتی و سرنوشت‌ساز است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از خوی، دکتر مجید محمدی رئیس و سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان  آذربایجان غربی در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران که در دفتر مجمع نیروهای خط امام شمال استان برگزار شد، به برخی از سئوالات اصحاب قلم و رسانه در خصوص انتخابات 10 اردیبهشت و تازه ترین مواضع جبهه اصلاحات، مسایل منطقه و استان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری با این سئوال که نظرتان راجع به بروز مسایل قومیتی در انتخابات در حوزه اورمیه چیست، اظهار داشت؟!

آنچه که امروز فضای سیاسی کشور را تهدید می‌کند تکرار اشتباهات قرون وسطایی گذشته است که از برادر کشی و جنگ های مذهبی مسئله پروتستان تیزم با کاتولیک که بعد از بیانیه لوتر سی سال در دوره اول و صد و هجده سال حتی بین دول اروپایی پای کشورهای انگلستان و فرانسه را به میان کشید.

محمدی ادامه داد: البته بشر امروز و ما باید از این موضوع عبرت بگیریم و از این مرزهای نا ثواب ناسیونالیستی افراطی زبان و نژاد و مذهب که ریشه جنگ‌های جهانی اول و دوم در همین ناسیونالیسم کور وافراطی به نام فاشیسم و نازیسم که جان میلیونها انسان را در قالب جنگ‌های اول ودوم گرفت، فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: لذا در این انتخابات و هر انتخابات دیگر و هر رقابتی در عمل به رفاقت و دوستی و صلح و زندگی مسالمت آمیز در بین ما مردم آذربایجان بوده وخواهد بود و هرگز اجازه نخواهیم داد در این رقابت های سیاسی سوء استفاده کنندگان با دیدگاه ناسیونالیسم کور و افراطی و نژاد پرستانه، دین و مذهب و زبان و رنگ و نژاد را به میان بکشند.

رئیس شورای احزاب اصلاح طلب استان گفت: برای توسعه استان آذربایجان غربی و شهرهای این استان پهناور باید فراتر از مرزهای ناسیونالیسم و نژاد پرستانه تصمیم گیری نمائیم. باید به مرزهای گفتمان اخلاق و انسانیت و صلح و رفاه و آزادی و دموکراسی و نوعدوستی از هر نژاد و رنگ و مذهب رسیده و فراتر از مرزهای جغرافیایی در دنیای امروز بیاندیشیم.

چه پیش بینی از میزان ورود نامزدهای دوردوم راه یافته از میان اصلاح طلبان به مجلس دارید؟

امروز باید مردم انتخاب و حرف نهایی را در کشور بزنند و به قول حضرت امام  میزان رای ملت  است.

وی گفت: پیش بینی احزاب اصلاح طلب استان آذربایجان غربی و نظرسنجی هایی که وجود دارد بدین گونه است که از 5 نماینده باقی مانده حداقل 4 نامزد از اصلاح طلبان به مجلس راه پیدا کنند.

 وی افزود: بنده به ورود 80 تا 100 درصدی نامزدهای اصلاح طلب استان معتقد و خوشبین هستم و در ارومیه جناب آقای دکتر بهادری و آقای حاکم ممکان و در سلماس جناب آقای برزگر و در میاندوآب و شاهین دژ و تکاب آقایان دکتر هاشمی و حجت الاسلام میرزایی از لیست اصلاح استان آذربایجان غربی هستند که به یاری مردم و خداوند متعال پیروز نهایی انتخابات اصلاح طلبان خواهند بود.

سخن شما به عنوان رئیس شورای اصلاح طلبان استان با مردم در مورد مشارکت در انتخابات چیست؟

مشارکت  بالای مردم در انتخابات برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و کشور حیاتی و سرنوشت ساز  است.

هرموقع مردم در صحنه حضور داشته اند اصلاح طلبان پیروز انتخابات بوده اند.

محمدی در ادامه گفت: همچنان که مردم با ورودشان در دور اول بیشتر صندلی‌های مجلس را بدست اصلاح طلبان سپردند، این بار نیز کار خویش را اتمام خواهند کرد. اگر مردم می‌خواهند درآمد 950 میلیارد تومان درآمدهای نفتی دولت گذشته معلوم نشد از کجا آمد و برای چه کارهایی هزینه شد تکرار نشود، باید به لیست مورد معرفی اصلاح طلبان و نامزدهای اصلاحات حمایت کنند و رای بسیار بالایی دهند .

تحولات منطقه را در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی چگونه ارزیابی می کنید؟

اولا اینکه دول غربی، هم پیمانان اسرائیل بوده و بویژه امریکا هیچ راضی نمی شوند موازنه قدرت به نفع کشور های اسلامی از جمله همسایگان اسرائیل مانند مصر و سوریه و عراق و ایران و عربستان و  دیگر کشور باشد و همیشه سعی دارند که اسرائیل از همه جوانب بویژه از نظر نظامی موازنه قدرت به نفع اسرائیل باشد.

 متاسفانه باز شاهد هستیم آمریکا در کنترل و ترمز برای شتاب توسعه چین از شرایط به وجود آمده نهایت بهره برداری را از قیمت صعودی نفت بهره برده که این همان کنترل توسعه و پیشرفت فرآیند حرکت چین بعنوان رقیب آینده آمریکاست.

ارزیابی تان از عملکرد ستادانتخابات استان چیست؟

من از این تریبون استفاده می‌کنم و از طرف شورای هماهنگی و حزب متبوع خودم مجمع نیروهای خط امام (ره) از دست اندرکاران و مسئولان انتخابات بویژه هیات های اجرایی شخص آقای استاندار جناب آقای سعادت و آقای رادفر رئیس انتخابات استان نیروهای نظامی و انتظامی نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

بدون شک این یکی از کم نظیرترین انتخاباتی بود که هیات اجرایی با قانونی عمل کردن در صلاحیت‌ها و ملاک عمل قراردادن قانون و برخورد قانونی در تمامی مراحل انتخابات و دفاع از حق و حقوق کاندیداهای رد صلاحیت شده بود.

و سخن آخر اینکه مردم عزیز استان همچون مرحله اول با فرستادن نمایندگان اصلاح طلب از استان به مجلس فرصت و امکان تغییرات در مدیریت زیر مجموعه‌های خود و شهرستان‌ها خیز دوم و گام دوم در جهت ادامه احیای دریاچه ارومیه و رونق کسب و کار و تجارت و مبارزه با بیکاری در استان را فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز