خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع نیروهای خط امام؛

لزوم رسیدگی ریشه‌ای حادثه منا توسط سازمان کنفرانس اسلامی

مجمع نیروهای خط امام با صدور بیانیه‌ای لزوم ورود سازمان کنفرانس اسلامی و پیگیری و رسیدگی ریشه‌ای در حادثه منا را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایلنا؛ مجمع نیروهای خط امام در بیانیه‌ای نوشت: حوادث مصیبت بار و فجایع رخ داده در مناسک حج امسال، جهان اسلام را غرق در ماتم و ملت­‌های مسلمان را عزادار نمود. در این میان، شماری از هموطنان که به عشق زیارت مدینه رسول الله(ص) و طواف بیت‌الله‌الحرام، لبیک گویان پای در راه میعاد با ابراهیم خلیل نهاده بودند، پس از وقوفی عارفانه، به شوق اتمام عاشقی در مسیر منا جان بر سر جانان نهادند و ملتی را در این فراق به سوگ خود نشاندند.

مجمع نیروهای خط امام ضمن همدردی با بازماندگان این مصیبت و عرض تسلیت به خانواد­ه­های داغدار این فاجعه تاثربار، لازم می‌داند نکاتی را به محضر ملت شریف ایران و استماع دولت محترم جمهوری اسلامی و برادران دینی در سراسر جهان ابراز نماید:

 ١-همانگونه که از ساعات اولیه انتشار اخبار حادثه، انتظار می‌رفت، مسئولان کشور، عزم و اراده جدی خود را در پیگیری سیاسی و حقوقی و بین‌المللی ابعاد پیدا و پنهان حادثه و رسیدگی همه‌جانبه به  وضعیت همه آسیب‌دیدگان تا حصول نتیجه به کار گرفته‌­اند و این امر می­‌تواند مرهمی ناچیز بر این مصیبت و غم عمومی باشد.

٢- به گواهی تاریخ این اولین بار نیست که مناسک حج دستخوش فجایعی از این دست می‌شود و این موضوع دلیلی کافی و روشن از عدم توانایی و صلاحیت دولت سعودی است که در این شرایط به منظور یافتن راهکاری عملیاتی و واقعی، ورود سازمان کنفرانس اسلامی و پیگیری و رسیدگی جدی و ریشه­‌ای در این موضوع را می‌طلبد.

٣- سلسله حوادث و مصیبت هایی که امروز جهان اسلام با آن روبرو است و عدم توانایی حل و فصل آنها، حاصل تفرقه­‌ای است که جهان اسلام را دربرگرفته است و هر لحظه در چهره و ساحتی جدید نمایان می‌شود و هیچ ملتی حتی در امن‌ترین کشورهای اسلامی و مسلمان‌نشین نیز نمی‌توانند خود را از آن در امان ببینند.

مجمع نیروهای خط امام با ابراز تاسف عمیق از مصیبت جان باختن بیش از هزار زائر بیت‌الله‌الحرام از ملیت‌های گوناگون و همدردی با بازماندگان، آنان در کشورهای مختلف جهان،  شخصیت‌های جوامع اسلامی را به تفکر و تامل در ریشه‌های معضلات جهان اسلام فراخوانده و دست همکاری به سویشان دراز می‌کند.

والسلام
مجمع نیروهای خط امام

کد خبر : ۳۰۷۹۹۰